Головна / Про економіку / Аутсорсинг – методологія ведення сучасного бізнесу

Аутсорсинг – методологія ведення сучасного бізнесу

Українська економіка має неухильно і поступово інтегруватися в систему міжнародного поділу праці та світовий науково-технічний інноваційний процес з урахуванням основних тенденцій розвитку міжнародної економіки. На рівні компаній інтеграційна господарська діяльність в умовах зростання рівня конкуренції змушує шукати шляхи об’єднання потенціалів і співробітництва в боротьбі за виживання або за ринкове лідерство. Вижити та досягти успіху можуть лише ті компанії, які ведуть свій бізнес максимально ефективним способом, мають нижчі витрати при збереженні високої якості товарів та послуг. Серед ефективних напрямів вирішення існуючих проблем, особливо в умовах виникнення кризових явищ, може бути набуття міжнародного досвіду з удосконалення інструментарію управління корпораціями, запровадження нових ефективних технологій та інновацій у сфері менеджменту компаній та фінансових інститутів. Сьогодні в Україні починає впроваджуватись і набуває популярності така технологія управління як аутсорсинг.

Сутність аутсорсингу полягає в оптимізації діяльності компанії за рахунок передачі непрофільних функцій та корпоративних компетенцій, виконання бізнес-процесів зовнішнім організаціям з метою ефективного використання всіх видів ресурсів і концентрації зусиль на основному виді діяльності. Аутсорсинг є продуктом сучасних тенденцій розвитку світогосподарських процесів протилежних монополізації. Сутність цієї методології полягає в адаптації управління організацією до умов ринку, що дозволяє за короткий час швидко входити в новий бізнес, використовуючи всі можливості зовнішнього середовища, у тому числі в деяких випадках й ресурси конкурентів. [2, С. 205 ].

Конкуренція є «живильним середовищем», основою і головною рушійною силою розвитку аутсорсингу в міжнародному бізнесу. За думкою видатного спеціаліста з аутсорсингу Дж. Б. Хейвуда, в деяких країнах, підприємці своїми перевагами у бізнесі вважають наявність доступу до сировини та (або) дешевої робочої сили не приділяючи належної уваги щодо скорочення витрат і підвищення якості обслуговування клієнтів. Водночас у більшості розвинутих країн конкурентні переваги досягаються завдяки знанням, навичкам і творчим рішенням. Однак, за висновками Джима. Б. Хейвуда, не всі ці переваги, тривалі, оскільки сучасні технології сприяють швидкому поширенню нових знань і навичок серед конкурентів [3].

Слід зважити на думку багатьох західних фахівців, які вважають, що аутсорсинг як методологія бізнесу набув розповсюдження з розвитком інформаційних систем і технологій. Початок поширеного розвитку аутсорсингу припадає на 60-і роки ХХ століття. Саме в цей час була запроваджена практика створення великими підприємствами спеціалізованих центрів з електронної обробки інформації, які згодом стали надавати відповідні послуги середньому і малому бізнесу.

Універсальність методології аутсорсингу полягає в тому, що саме через аутсорсинг можуть бути реалізовані переваги міжнародного поділу праці та міжкраїнового руху факторів виробництва, включаючи рух фінансових фондів і інвестицій, використання передових інновацій, інформаційних технологій, оригінальних підприємницьких рішень. Її універсальність розширює області застосування аутсорсингу в сучасному бізнесі, призводить до поглинання даної технологією управління нових сфер діяльності. При цьому такі відносини підприємницьких структур характеризується збереженням юридичної та фінансової самостійності, і водночас створюється можливість для рівноцінного партнерського співробітництва підприємств країн з індивідуальними традиціями та вимогами національного законодавства і не порушуються національні економічні інтереси учасників такого співробітництва.

Прикладом взаємовигідних відносин між на аутсорсером і клієнтом можуть бути відомі багаторічні зв’язки компаній EDS і General Motors або Daimler Benz і Systemhaus. На сьогодні безумовним лідером в галузі аутсорсингу є IBM Global Services корпорації IBM, обіг якої вже в 1997 році сягав понад 25 млрд. дол. і налічувалось понад 110 тис. співробітників у 160 країнах світу.

У 2008 р. ринок аутсорсингу бізнес-процесів (ВРО, Business Process Outsourcing) за даними досліджень Brown-Wilson Group складав 600 млрд. дол. За оцінками експертів компанії Gartner на ринку ВРО відмічається зростання на 10-12% щороку. Найбільш динамічно розвивається цей ринок у Європі ( 14,7% щороку). За іншими оцінками щорічний світовий обіг послуг аутсорсинга бізнес-процесів зростає на 16,5 % [1, С. 30 ].

Отже, визначаючи сферу своїх інтересів у розвитку бізнесу на основі методології аутсорсингу, компанія отримує довгостроковий ефект від співробітництва зі своїми партнерами, і це дозволяє успішно діяти в умовах конкурентного середовища, концентруючись на ключових напрямках бізнесу.

Голос Сокальщини на GoogleNews

Залишити відповідь

Ваша поштова адреса не опублікується. Необхідні поля позначено *

*

four × three =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

закрити

Ми виявили що ви користуєтеся Ad Blocker!

Для того щоб ми були незалежними потрібно так мало - відображати рекламу!