Про економіку

В Червонограді обгрунтували підвищення комунальних тарифів

Обгрунтування перегляду тарифів КП «Комунальник» на послуги поводження з побутовими відходами

Причиною перегляду тарифів на поводження з побутовими відходами стали суттєві зміни в законодавстві України, щодо порядку формування та затвердження тарифів на комунальні послуги. Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 318 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», розроблену Мінрегіоном на виконання вимог Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон). Законом усунена неврегульованість на законодавчому рівні щодо термінів у сфері поводження з побутовими відходами та положень щодо затвердження і оплати послуг з вивезення та захоронення побутових відходів, змінено систему взаємовідносин, що виникають у процесі надання та споживання послуг з поводження з побутовим відходами.

Про це повідомили у Червоноградській міській раді.

Реалізація Закону вимагала внесення змін до нормативно-правових актів у сфері поводження з побутовими відходами, тому постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року №318 внесено зміни до слідуючих постанов:

– № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» від 26 липня 2006 р.;

– № 1070 «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» від                                     10 грудня 2008 р.

Відповідно до «Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010, підприємства у цій сфері зможуть виконати вимоги Закону,а саме:

– тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами складаються з суми тарифів на послуги з вивезення, перероблення та захоронення (зберігання) побутових відходів;

– у разі запровадження роздільного збирання побутових відходів під час встановлення цін/тарифів на послугу з поводження з побутовими відходами не враховується вартість операцій з поводження з роздільно зібраними (відсортованими) корисними компонентами таких відходів.

З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 318 Правила надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070, викладено в новій редакції:

– назви послуг приводяться у відповідність до вимог Закону.

Виокремлено такі види відходів:

– великогабаритні – тверді відходи, розміри яких перевищують 50 х 50 х 50 сантиметрів, що не дає змоги розмістити їх у контейнерах об’ємом до 1,1 куб. метра;

– ремонтні відходи – залишки речовин, матеріалів, предметів, виробів, що утворилися під час проведення у житловому будинку, окремій квартирі, будинку громадського призначення капітального та поточного ремонту, перепланування, переобладнання, прибудови тощо.

На даний час існуючий тариф є збитковим і не відшкодовує витрати, необхідні для нормального функціонування підприємства. В структуру діючого тарифу були закладені показники, які змінились на даний час, збиткова діяльність пов’язана з невідповідністю тарифу тим витратам, які несе підприємство.

                 Основними причинами невідповідності фактичної собівартості діючого тарифу є:

1) підвищенням прожиткового мінімуму для працездатних oci6: 120% прожиткового мінімуму 1762,00 грн. (закладено в діючих тарифах) до 180% прожиткового мінімуму 2481,00 грн. (з 01 грудня 2021 року) та рівня мінімальної заробітної плати (із 3723грн. — 6500 грн.) відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021рік». Витрати на оплату праці зросли на 102,5 % порівняно з діючим тарифом;

2) зростанням загальновиробничих та адміністративних витрат відповідно на 126% та на 111%. Основною складовою заагальновиробничих та адміністративних витрат є заробітна плата ІТП і службовців та адмінперсоналу. Основною причиною зростання цих витрат є підвищення рівня прожиткового мінімуму на 152 % у порівнянні з 2018 роком для керівників, службовців та ІТП.

3) збільшенням витрат на оплату електроенергії на 125% пов’язане із зростанням тарифу з                     1,68813 грн./кВт до 3,06577 грн./кВт та збільшенням обсягу використання електроенергії з                54540 кВт/рік до 67825 кВт/рік.

4) зростанням витрат на оплату екологічного податку на 65% . Причиною цього є те, що крім оплати екологічного податку за розміщення відходів додатково зявились витрати по сплаті екологічного податку за викиди забруднюючих речовин.

5) підвищенням вартості послуг, а саме:

водовідведення та водопостачання в 3,4 рази, що пов’язане із зростанням тарифу на водопостачання водовідведення

дезінфекція та дезінсекція в 1,75 рази;

аналізи грунту, води та повітря в 3,8 рази.

Причиною зменшення витрат за ПММ на сміттєзвалищі є зменшення однієї одиниці техніки, а сааме трактора ХТЗ 2511 і зменшення обсягів захоронення у порівнянні з 2018 роком.

Скорочення витрат на придбання шин пов’язано із зниження вартості придбання одної шини.

Вартість послуг по пересипці зменшилась у зв’язку з тим ,що в діючому тарифі крім вартості техніки закладена вартість пісчано-грунтової суміші, а в проекті тарифів закладено лише вартість автотранспорту.

Комунальне підприємство «Комунальник” надаються такі види послуг, як  вивезення побутових відходів та захоронення побутових відходів на  сміттєзвалищі. Згідно до вимог чинного законодавства при розрахунку тарифів на послуги  поводження з побутовими відходами розрахунок тарифів здійснено за двома послугами окремо .

По заявках громадян за загальним тарифом на вивезення твердих побутових відходів (далі –  ТПВ) підприємством надавались послуги по вивезенню на сміттєзвалище  великогабаритних ( далі – ВГПВ) та ремонтних побутових відходів  ( далі – РМПВ ). Великогабаритні  побутові відходи, а саме гілля та листя збиралось та вивозилось підприємством з об’єктів благоустрою під час обрізання дерев та гілок на вулицях міста та в парках, а також з приватного сектору.

При розрахунку обґрунтованих планованих  тарифів зроблено калькуляцію планових витрат  за послугою з вивезення побутових відходів окремо для твердих, великогабаритних та ремонтних побутових відходів.

Об’єм наданих послуг по вивозу  сміття сьогодні в  діючому тарифі становить 3216,700 тонн. Реалізація послуг з вивезення побутових відходів  врахована в планованому тарифі в цьому ж  об’ємі .

Слід зазначити, що в структурі  планованої  послуги з вивезення побутових відходів питома вага послуги з вивезення твердих побутових відходів в рік  становить 92,1 % і складає 2962,7 тонн, питома вага великогабаритних побутових відході – 3,33 %, питома вага ремонтних побутових відходів 4,57% і,  складає відповідно 107 тонн та 147 тонн.

Планові економічно обґрунтовані тарифи розраховано за вивезення кожного виду відходів окремо  і відповідно становлять ( за 1 тонну):

для  вивезення ПВ  :

з/п

Вид побутових відходів Тариф на послуги  з вивезення

побутових відходів

1. Тверді 338,17
2. Великогабаритні 250,57
3. Ремонтні 248,76

 

Підприємство надає послуги із захоронення побутових відходів на сміттєзвалищі, яке розташовано за адресою: Львівська область, м. Червоноград, вул. Львівська,81..

Щорічний обсяг захоронених на полігон відходів складає близько 17760,700 тонн. Всі зібрані тверді побутові відходи вивозяться на сміттєзвалище, де ТПВ складується та розрівнюється.

Обрахунок тарифу на послуги із захоронення побутових відходів здійснено відповідно до Порядку формування тарифів на послуги поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою кабінету міністрів України від 26.07.2006 року №1010 (зі змінами), Наказу Мінрегіонбуду від 12.09.2018 року №239 «Про затвердження Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення».

Плановий економічно обґрунтований тариф

на послугу з захоронення побутових відходів   становить (грн. за 1 тонну):

з/п

Назва послуги Тариф на послуги  з захоронення побутових відходів
1. Захоронення побутових відходів 574,67

Тариф на послуги з поводження з побутовими відходами

складається з тарифу на вивезення та захоронення ПВ  та становить:

з/п

Назва послуги Тариф на послуги поводження з побутовими відходами
1. Поводження з побутовими відходами 912,84

В розрахунку на 1 мешканця середньомісячна  плата складає в гривнях:

з/п

Назва послуги Тариф на послуги, грн./тонну Кількість утворення побутових відходів за місяць,

тонн/

1 люд.

Місячний розмір плати, грн./міс.
1. Поводження з побутовими відходами 912,84 0,038325 34,98
2. Вивезення великогабаритних відходів 248,76 0,00243 0,60
3. Вивезення ремонтних відходів 250,57 0,00335 0,84
РАЗОМ: 36,42

Обсяги витрат , які включені до виробничої собівартості, визначались із  застосуванням нормативного методу на підставі результатів аналізу витрат за попередні роки , з урахуванням змін, які  передбачаються в плановому періоді та цін у такому періоді.

У зв’язку з цим діючі на підприємстві тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами не відшкодовують витрати на виробництво та надання послуг.

З метою забезпечення стабільного та якісного надання послуг з поводження з побутовими відходами виникла потреба в перегляд діючих тарифів до економічно-обгрунтованого рівня.

Директор КП «Комунальник»(підпис) В.С. Рибак

Економіст(підпис) О.В. Антонова

Порівняльна таблиця витрат вартості послуги з поводження з побутовими відходами


з/п
Показник Передбачено тарифом №106 від 29.05.2018р. Плановий тариф згідно проєкту рішення Збільшення/зменшення, +/-

грн.

1 2 5 6 7
2 Паливо-мастильні матеріали 820763 699278 -121485
3 Електропостачання 92071 207936 +115865
4 Водопостачання та водовідведення 2032 7004 +4972
5 Шини автомобільні 8880 7531 -1349
6 Заробітна плата основн. робітників. 1889286 2811337 +922051
7 Єдиний соціальний внесок із заробітної плати основн. робітн., 22% 415643 618494 +202851
8 Амортизація 1409741 1654638 +244897
9 Дизинфекція, дезинсекція 7504 13130 +5626
10 Пересипка ТПВ грунтом, 95223 30096 +65127
11 Ремонт основних засобів 15000 107340 +92340
12 Придбання молока 0 51340 +51340
13 Аналізи грунту та повітря 10250 38860 +28610
14 Загальновиробничі витрати 685825 1971467 +1285642
15 Адміністративні витрати 227844 511092 +283248
16 Витрати на збут 0 15000 +15000
17 Інші витрати 0 17867 +17867

Директор КП «Комунальник» В.С. Рибак

Економіст О.В. Антонова

Голос Сокальщини на GoogleNews

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

16 − 13 =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.