Питання запровадження е-журналів та е-щоденників в освітніх закладах Червоноградської територіальної громади обговорювали на освітянській колегії, яка відбулася в Червоноградському ліцеї.
За словами заступника міського голови Червонограда Тараса Тирка, цифровізація (запровадження е-журналів та е-щоденників) не може здійснюватися заради формальності.
«Ми не маємо права робити цифровізацію заради цифровізації. Запровадження електронних сервісів повинно відбуватися виключно тоді, коли виконуються наступні 2 умови:
- Запровадження відповідних сервісів принесуть як мінімум 1 із 3 реальних результатів:
– спрощення процесів для вчителів;
– покращення успішності і підготовки до занять учнів шляхом надання дієвого інструменту контролю для батьків;
– покращення відвідуваності занять (у кого з цим є проблеми).
- Ініціатива повинна виходити від батьків і бути підтримана адміністрацією школи.
Якщо ж батьки та учні виявлять бажання, а з певних об’єктивних чи суб’єктивних причин керівництво школи не має можливості запровадити ці електронні системи, нашим завданням буде з’ясувати суть проблеми та допомогти її вирішити», – зазначив Тарас Тирко.
У Червоноградській громаді деякі навчальні заклади уже мають позитивний досвід паралельної роботи як в паперовій, так і в електронній формі, або ж запускали ці системи у тестовому режимі, знайомилися з функціоналом.
Як зазначив вчитель інформатики Червоноградського ліцею, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Володимир Різник, існує декілька основних розробників електронних освітніх інформаційних систем з функціями е-журналу, зокрема, портал «Нові знання», з яким Львівщина тісно співпрацює. Окрім того, нещодавно Президент особисто презентував освітню платформу «Мрія», яка також включає необхідний функціонал. Усі дані з е-журналів та е-щоденників захищені, вони зберігаються і дублюються на сервісах розробників і Міністерства освіти і науки.
Такі платформи дають можливість адміністрації закладу, вчителям створювати елктронні журнали, оперативно складати розклад занять, виставляти оцінки, проводити дистанційне навчання, інформативно відображати усі дані у вигляді діаграм, створити власний сайт закладу, сприяють автоматичному створенню внутрішньої звітності, друкуванню журналів, табелів, звітів тощо.
Відтак батьки, завдяки впровадженню е-журналу та е-щоденника матимуть можливість ознайомитися з тим, як навчаються їхні діти, перевірити щоденник, табель, переглянути розклад занять, обрати форму навчання, матимуть доступ до онлайн бібліотеки МОН, а також, що не менш важливо, вчасно отримувати від вчителів інформацію про відсутність дитини на уроці.