Цікаво знати

До уваги перевізників та суб’єктів ЗЕД!

До уваги перевізників та суб’єктів ЗЕД!

Львівська митниця ДФС інформує, що строки транзитних перевезень в залежності від видів транспорту встановлені положеннями статтею 95 Кодексу. При цьому, строки транзитних перевезень залежать виключно від виду транспорту та не залежать від наявності або відсутності товару, що перевозиться таким транспортом, країни реєстрації транспортного засобу, належності його приватній особі, тощо.

При перевезенні товарів автомобільним транспортом строк транзитного перевезення встановлюється терміном 10 діб. У разі переміщення товарів в зоні діяльності однієї митниці строк транзитного перевезення встановлено терміном 5 діб.

Згідно частини 2 статті 95 Кодексу до зазначених вище строків не включається:

1) час дії обставин, зазначених у статті 192 Кодексу;

2) час зберігання товарів під митним контролем (за умови інформування органу доходів і зборів, який контролює їх переміщення);

3) час, необхідний для здійснення інших операцій з товарами, у випадках, передбачених Розділом V Кодексу (за умови інформування органу доходів і зборів, який контролює переміщення цих товарів).

Зокрема, статтею 192 Кодексу визначено, що якщо транспортний засіб внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили не зміг прибути до органу доходів і зборів призначення, перевізник зобов’язаний терміново повідомити найближчий орган доходів і зборів про обставини події, місцезнаходження товарів і транспортного засобу.

Відповідно до частині 3 статті 122 Кодексу, розміщення на митному складі товарів, поміщених в інші, ніж митний склад, митні режими (транзиту, тимчасового ввезення, переробки на митній території, експорту, тимчасового вивезення, переробки за межами митної території) для їх зберігання, перевантаження або дозавантаження транспортного засобу здійснюється на підставі митної декларації, раніше оформленої відповідно до таких інших митних режимів, або документа, що її замінював, – накладної УМВС (СМГС), накладної ЦІМ (СІМ), накладної ЦІМ/УМВС (ЦИМ/СМГС, CIM/SMGS), книжки МДП (Carnet TIR) тощо. У цьому разі поміщення таких товарів у митний режим митного складу не відбувається. Товари, що вивантажуються на митний склад і призначені для зберігання більше ніж на 90 днів, підлягають поміщенню у митний режим митного складу.

Згідно пункту 4 частини1 статті 238 Кодексу, обов’язковій передачі органу доходів і зборів для зберігання підлягають товари, граничний строк перебування яких під митним контролем на території зони митного контролю закінчився.

Пунктом 5 частини 1 статті 238 Кодексу визначено, що обов’язковій передачі органу доходів і зборів для зберігання підлягають також товари, транспортні засоби комерційного призначення, які перебувають під митним контролем і за якими власник або уповноважена ним особа не звернулися до закінчення граничних строків, встановлених статтею 199 цього Кодексу.

Окрім цього, відповідно до пункту 4 частини 5 цієї статті Кодексу, крім товарів, зазначених у частині першій цієї статті, на складах органів доходів і зборів можуть зберігатися товари, які перебувають у митному режимі транзиту відповідно до статті 90 цього Кодексу.

Стаття 470 Кодексу «Недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата» встановлено:

1. Перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до органу доходів і зборів призначення (а при переміщенні в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів – від одного підрозділу цього органу до іншого), митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби не більше ніж на одну добу – тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою цієї статті, особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення такого правопорушення, а так само перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби більше ніж на одну добу, але не більше ніж на десять діб – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

3. Перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих товарів, транспортних засобів, документів чи видача їх без дозволу органу доходів і зборів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

4. Перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, крім транспортних засобів особистого користування, більше ніж на двадцять діб, а так само втрата цих товарів чи видача їх без дозволу органу доходів і зборів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В свою чергу інформуємо, що відповідно до частини 1 статті 460 Кодексу, вчинення порушень митних правил, передбачених, зокрема, статтею470 цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

Неможливість отримання дозвільних документів можуть бути визнаними Торгово-промисловою палатою як обставина непереборної сили, в результаті яких перевізник не мав змоги виконати свої зобов’язання, при наявності підтверджуючих у наданих перевізником документах для засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Підставою для засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) є наявність однієї або більше обставин, зазначених в п. 2 статті 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», а також  визначених сторонами за договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими, відомчими та/чи іншими нормативними актами, які вплинули на зобов’язання таким чином, що унеможливили його виконання у передбачений термін.

При цьому звертаємо увагу, що тягар доказування настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) покладений на перевізника.

З урахуванням вищезазначеного, з метою унеможливлення скарг на дії посадових осіб митниці при складанні протоколів про порушення митних правил за ознаками статті 470 Кодексу за перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до митниці призначення, у зв’язку із відсутністю дозволів, перевізникам, зокрема, надається можливість щодо передачі товарів та транспортних засобів, якими переміщуються товари, на зберігання під митним контролем.

Нижче наведено інформацію про наявність в зоні діяльності Львівської митниці ДФС митних складів відкритого типу.(Завантажити)

Також звертаємо увагу, що статтею 53 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» визначено, що при виконанні міжнародних перевезень вантажів резиденти України, зокрема, повинні мати дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення, нерезиденти України – дозвіл України.

 

Голос Сокальщини на GoogleNews