Маєте кредит, а через карантин не можете його погашати? Розуміючи складність ведення бізнесу, а також необхідність вимушених відпусток громадян за власний рахунок в умовах карантину, Національний банк передбачив так звані «кредитні канікули» – особливий пільговий період обслуговування кредитів для населення та бізнесу в період дії карантину та після його завершення. Здійснювати ці заходи рекомендовано Національним банком усім банківським установам з метою допомогти позичальникам, які постраждали від поширення коронавірусу та впровадження надзвичайної ситуації й карантину, пережити ці складні часи та стати на ноги після їх завершення.
Перша частина пільгових умов – це відстрочення платежів за кредитами. Позичальники можуть сплатити їх вже після завершення карантину, а банки не будуть нараховувати штрафи чи пеню за невчасні платежі. Однак позичальники мають розуміти, що це – не прощення боргу, а відтермінування оплати тіла та процентів за кредитом. Відсотки продовжують нараховуватися протягом карантину й після карантину їх треба буде сплатити.
Друга частина пільгових умов – це заходи для полегшення погашення та обслуговування боргу вже після завершення карантину. І НБУ, і банки розуміють, що бізнесу та громадянам буде складно виплатити одразу всі платежі, що накопилися після карантину, особливо, якщо їх дохід постраждав від запровадження карантину. Тому НБУ рекомендував банкам, а банки вже активно пропонують своїм клієнтам реструктуризацію кредитів.
Громадянам, ФОПам та малому бізнесу банки можуть запропонувати зміну графіка платежів, звільнення від сплати тіла кредиту на час карантину з відповідним подовженням кредиту, капіталізацію відсоткових платежів тощо. Головне – реструктуризація не може передбачати погіршення умов кредиту. Для середнього та великого бізнесу банки застосовують індивідуальні підходи залежно від фінансового стану компанії та того, наскільки суттєво компанія постраждала від карантину.
Проте такі умови можуть отримати лише позичальники, які сумлінно сплачували кредит до 1 березня. Канікули не застосовуються автоматично. Тому, якщо вам потрібні кредитні канікули, зверніться до свого банку. Але не їдьте до відділення, спілкуйтеся з банком онлайн і бережіть себе!
З усіх питань звертайтеся на “гарячу” лінію вашого банку.
Ваше питання не було вирішено?
Телефонуйте на “гарячу” лінію Національного банку
0 800 505 240 або надсилайте лист на адресу nbu@bank.gov.ua