Листи до редакції

При купівлі першого велосипеду – що потрібно знати?

В даній статті ви зможете знайти відповідь на основні питання, які виникають при купівлі гірського велосипеду.

Скiльки доведеться віддати за новий гірський ровер початкуючому прихильнику здорового способу життя?
Справжнє задоволення починається приблизно вiд 260 доларiв. Для новачкiв, якi планують їздити по парках i польових дорогах за мiстом, пiдходить велосипед саме цiєi цiновоi категорii – 260…300 доларів. Початкiвцям зi спортивними амбiцiями доведеться заплатити приблизно 420…470 доларiв. На такому велосипедi можна буде активно кататись по лiсах i по гiрських стежках та приймати участь у аматорських велозмаганнях.

Чому дешевший ровер не придатний для користування?
Новий псевдоровер дешевший 180 доларiв не можна використовувати як спортивний iнвентар. У таких виробiв важка рама iз сталi низькоi якостi, зварена невiдомими особами в нетверезому стані, а встановленi “компоненти” мають ресурс один мiсяць. Такi велосипеди пiдходять тiльки для поїздок до найближчого магазину.

Чи будуть на велосипеді за 180 доларів якісь амортизатори?
Амортизована вилка зараз входить у стандартну комплектацію майже всіх велосипедів.
Вилки, що встановлені на таких велосипедах дещо знижують вібрації на кермі, роблять рух більш комфортним та безпечним – з такою вилкою менше імовірність вилетіти з седла при раптовому поштовху. Зараз випускають дешеві амортизовані вилки цілком придатні до роботи. Вони розраховані на спокійне катання. Однак слід пам’ятати, що вони мають малий хід (30…60 мм), погано працюють взимку (якщо доживають до зими).

А взагалі, чи потрібна вам амортизована вилка на такому велосипеді?
Дивіться самі – більшість моделей роверів нижнього цінового рівня випускаються у двох версіях: або з жорсткою або з амортизованою вилками. Часто ці дві версії відрізняються між собою в ціні не більш ніж на 20-30 дол. То чи варто витрачати на дешеву амортизовану вилку 30 дол? Ні. За ці гроші можна купити непогану каску!

Заднього амортизатора на велосипеді за 180 баксів бути НЕ МОЖЕ.

Яка рiзниця мiж ровером за 180 доларiв та ровером за 260 доларiв?
260 доларiв – це якась магiчна межа 🙂 Починаючи вiд цiєї суми, ровер буде мати не тільки легку дюралеву (або хромомолiбденову) РАМУ хорошої якостi та недорогу амортизовану вилку, а ще й ОБЛАДНАННЯ, яке гарантує рух по будь-якiй трасi без занепокоєння, що зараз щось зламається.

Який же тоді велосипед купити?
Треба відповісти собі на запитання: “Як інтенсивно я буду мордувати свій ровер?” Виходячи з цього вирішити, якого рівня вам потрібен велосипед і скільки він буде коштувати. Якщо в результаті такої оцінки вийде, що вам не по кишені потрібний екземпляр, то краще не купувати гірший ровер взагалі, а назбирати гршей чи зменшити вимоги до ровера.

Де купувати ровер? На базарi, чи в спецiалiзованому магазинi?
Гiрський ровер – це продукт високих технологiй. Деякi з таких роверів виглядають як таємнича сумiш штангенциркуля та швейної машинки. Якiсний сервiс, гарантiї та компетентнi консультацiї може дати тiльки спецiалiзований магазин.

Як знайти хороший веломагазин?
Серед знайомих знайди велофаната, який їздить на “правильному” апаратi, та запитай його. Завiтай у декiлька магазинiв i подивись, де тобi придiлять максимум уваги. Якщо у вашому місті немає нормального веломагазина, то зазвичай знайдеться хоча б одна веломайстерня. Як правило веломеханіки у цих майстернях не тільки ремонтують велосипеди, а й продають. Ще один варіант – підібрати собі велосипед через Інтернет-магазин або через сайт якогось веломагазина.

Яка характерна риса хорошого веломагазина?
Фахова обслуга.
Придiли собi багато часу. Попроси, щоби тобi показали всi актуальнi моделi i пояснили рiзницю мiж ними. Продавець повинен пояснити тобi для чого призначена будь-яка модель i якi вона має переваги та недолiки. У хороших веломагазинах завжди є по декілька екземплярів кожної моделі для людей різного зросту. Крiм того, усі хороші магазини пропонують проїхатись на пробу, щоби порівняти декілька велосипедів між собою. Варто скористатись!

Чи дають гарантiю при купiвлi нового ровера?
В спецiалiзованому магазинi обов’язково дають гарантiю на новий ровер. Зазвичай це один рiк на раму. Заповнюючи гарантiйну карту разом з продавцем, не забудь вписати туди серiйний номер рами.

Що таке “перший техогляд” і для чого він потрібен?
У перший тиждень шальоних поїзденьок на велосипеді витягнуться тросики, можуть послабитись гвинти та шприхи. Тому продвинуті ВЕЛОМАГАЗИНИ обов’язково запрошують своїх клієнтів на “перший техогляд”, який проводиться безкоштовно. Перший техогляд обов’язково треба пройти через декiлька днiв, або через 50-100 км пробiгу. Продавець перевiрить, як переключаються передачi, як працюють гальма, чи не розлюфтилась колонка керма та чи не розкрутилися гвинти. I ще вiн повинен пiдцентрувати колеса.

Хто є виробником якiсних велосипедiв?
Подiбно як у автопромисловостi, у велоіндустрії iснують фiрми, якi мають багаторiчний досвiд виробництва велосипедiв та певних вузлів. Iм’я фiрми гарантує високу якiсть продукту, як Мерседес чи БМВ. Однак слiд пам’ятати, що купуючи найнижчу модель вiдомого виробника, обов’язково переплачуєш за iм’я.

Як розпiзнати якісний фiрмовий ровер та довідатись приблизну ціну на нього?
Почитай спецiальнi журнали, наприклад “mountain BIKER”, який продається на журнальних розкладках, чи польський “Bike Board”. Завітай на велосайти. Позапитуй знайомих з темою людей. У магазинi подивись рекламнi проспекти та порiвняй велосипеди рiзних фiрм. Взагалі, чим більш якісний ровер, тим більше дюралевих частин він має.

Якого розмiру повинен бути ровер?
Це дуже довго пояснювати, але правильно підібраний розмiр рами – це половина успiху. Основне положення: візьміть ровер мiж ногами: просвiт мiж верхньою трубою та вами повинен бути 3-8 см для мiського та 10-20 см для гiрського велосипеда. Той, хто любить комфорт, повинен вибрати вищу та коротшу раму, спортивнi аматори виберуть нижчу і довшу. Взагалі, “примірку” ровера можна порівняти з приміркою взуття.

Як вимiряти розмiр рами?
Це відстань вiд центру каретки до обрiзу пiдсидільної труби. Розмір зазвичай вказано на спеціальній наклейці на рамі. Він позначається буквами від XS(extra small) = 13 дюймів, до ХL(extra larg) = 22 дюймів. Але слід знати, що різні виробники по-різному визначають розмір велосипеда, а це призводить до того, що два велосипеда розміром 18″ різних фірм можуть відрізнятись по висоті рами на декілька дюймів.

Що таке геометрiя рами?
Геометрiя рами це розмiри її труб та кути мiж ними. У бiльшостi рам кути подiбнi. Геометрiя рами впливає на поведiнку ровера та посадку велосипедиста. Ровер для вiдпочинку вiдрiзняється вiд спортивного, наприклад, довжиною верхньої труби.

Голос Сокальщини на GoogleNews