Львівщина першою в Україні запроваджує е-квиток у приміських та міжміських автобусних маршрутах.
У Львівській ОВА відбулася нарада стосовно впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП або Е-квитка) у приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування Львівської області.
Зокрема учасники обговорили питання фінансової звітності у автотранспортних підприємств та виконання валідаторами функцій РРО. Також на нараді обговорили використання інструменту QR.Дія.
Що дає пасажиру запровадження Е-квитка?
Під час наради обговорили хід виконання робіт із впровадження АСООП, зокрема початок роботи системи «check-in – сheсk-out».
«Система «check-in – сheсk-out» дозволить пасажиру сплачувати лише за відстань, яку він проїхав. За цією системою пасажири валідуватимуть свої квитки при вході та виході з транспорту. Важливо зареєструвати час виходу, адже якщо цього не зробити система спише з рахунку суму за весь маршрут аж до кінцевої зупинки», – повідомив начальник управління транспорту та звʼязку ЛОВА Степан Рудницький.
Наразі АСООП тестується на маршрутах Турківського напрямку. Упродовж жовтня інвестор зобов’язаний запроватити функціонування АСООП на всіх маршрутах.
Процедура безготівкової оплати (банківська карта, смартфон тощо): пасажир заходить в автобус фіксує місце посадки, а потім висадки. Система автоматично списує кошти, які йдуть на рахунок СТТ. Валідатор друкує пасажиру квиток.
Процедура оплати готівкою: пасажир заходить в автобус і оплачує готівкою. Водій обирає тариф на валідаторі, який під’єднаний до програмного PPO, відповідно до суми і маршруту, яку обрав пасажир. Система рахує цю оплату і відправляє інформацію в податкову (за цією інформацією бухгалтер підприємства робить звіт). Валідатор друкує квиток (фіскалізований чек) для пасажира (старі квитки вже не потрібні).
Потрібно врахувати: якщо цієї суми буде не достатньо, то її стягнуть у наступних періодах, або СТТ виставить рахунок підприємству.
Що дає перевізникам запровадження Е-квитка?
В керівника автопідприємства буде доступ до Dashboard. Для отримання фактичних даних (трафік на маршруті, скільки пасажирів і через які канали продажів придбали квиток тощо) розробили інформаційну панель.
Зміниться формат роботи з водіями: у кожного водія буде картка для відкриття і закриття зміни. Після закриття зміни валідатор видає водію zet-звіт, який показує кількість операцій і суму безготівкою і готівкою за зміну. Це унікальний перехід на прозору систему обліку коштів, яку перевізник отримує як оплату за транспортні послуги
Що дозволяє запровадження інструменту QR.Дія?
Обмін документами, підтвердження особи тощо між надавачем послуги (перевізником) та отримувачем послуги (пасажиром) тепер може відбуватися через додаток Дія.
Як пов’язані можливості АСООП та запровадження РРО?
Статтею 39 Закону України від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт» визначено, що документ для регулярних пасажирських перевезень для пасажира – квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду – посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – електронний квиток та документи для пільгового проїзду.
Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 25.05.2006 № 503 затверджені Типові форми квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування.
Отже, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, у разі проведення розрахунків з використанням талонів, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, РРО або ПРРО та РК не застосовують.
Валідатор буде виконувати функції РРО, що спрощує перевізнику фіскалізацію операцій та дозволяє уникнути порушень податкового законодавства.