Поради

Усунення типових несправностей трактора МТЗ-80

Ретельне техобслуговування трактора МТЗ – запорука надійної та ефективної роботи цієї сільськогосподарської техніки. Регулярне проведення необхідних перевірок, своєчасна заміна витратних матеріалів та дотримання вимог виробника до експлуатації дають змогу продовжити ресурс агротехніки та уникнути коштовних ремонтів.

Передпусковий контроль

Перед початком користування трактором Мінського тракторного заводу необхідно виконати низку перевірок та задач технічного обслуговування, що дозволять запобігти пошкодженням і подовжити термін служби вузлів. Насамперед шукайте саме оригінальні запчастини МТЗ 80, бо використання неоригінальних деталей може негативно вплинути на функціонування сільгосптехніки.

Однією з найважливіших перевірок є контроль рівня охолоджуючої рідини. Треба відкрити кришку розширювального бачка та переконатися, що рівень знаходиться між позначками “MIN” і “MAX”. У випадку необхідності долити її до потрібного рівня. Варто використовувати лише рекомендовані виробником рідини з антикорозійними присадками.

Рівень мастила перевіряється щупом. За правильних умов експлуатації рівень оливи повинен знаходитися між двома позначками на щупі.

Наступним кроком є перевірка повітряних фільтрів, що захищають силовий агрегат від потрапляння пилу та забруднень разом із повітрям для згоряння. На тракторі МТЗ 80 передбачені два основні таких вироби – повітряний фільтр двигуна та фільтр очищення повітря для системи турбонаддуву. Варто візуально оглянути їх на наявність пошкоджень та забруднення і в разі потреби – почистити або замінити.

Запуск та прогрів двигуна трактора МТЗ-80

Процедура запуску мотора сільгосптехніки залежить від зовнішньої температури та технічного стану акумуляторної батареї та стартера. За низьких температур повітря рекомендуємо використовувати системи полегшеного пуску.

Перед запуском слід перевірити акумулятор на наявність ушкоджень корпусу та окислених клем. Останні потрібно очистити дротяною щіткою. За низької зарядки перед запуском треба зробити підзарядку. Також варто приділити увагу кабелям підведення живлення – вони не мусять мати тріщин та оголених проводів.

У випадку складної експлуатації та частих запусків за низьких температур, потрібно подбати про стан системи пуску:

  • перевірити затягування кріплення стартера (або ПД) трактора МТЗ-80;
  • натяг приводного паса;
  • стан щіток у процесі регламентних робіт.

Своєчасна заміна зношених деталей дозволить продовжити термін служби стартера.

Процес прогріву силової установки дуже важливий для трактора. Тривалість цього процесу залежить від зовнішньої температури та технічного стану двигуна. У будь-якому разі прогрів потрібно здійснювати на мінімальній частоті холостого ходу до встановлення нормальних робочих показників приладів. Різке прискорення або навантаження на непрогрітий агрегат може призвести до серйозних пошкоджень.

Технічний догляд під час роботи

Після запуску і прогріву двигуна необхідно приділити увагу контролю основних показників. Усі прилади (манометри, датчики температури й тиску, вказівники рівня палива та ін.) мають показувати значення в допустимих межах. У випадку відхилень від норми слід вжити заходів до нормалізації показників і в разі невдачі звернутися до фахівців сервісного центру.

Під час функціонування трактора МТЗ 80 важливо періодично контролювати рівні робочих рідин. Рівень охолоджуючої рідини треба тримати в межах позначок на розширювальному бачку. Якщо він знижується, необхідно з’ясувати причину та усунути витік або несправність системи охолодження. Рівень мастила в моторі також потрібно контролювати через регулярні проміжки часу.

Повітряні фільтри потребують ретельного догляду. Забруднені фільтри збільшують опір повітряному потоку, що знижує потужність двигуна та підвищує витрату палива. Тому їх потрібно регулярно очищувати, а в разі надмірного забруднення – замінювати згідно з інструкціями.

Вимоги до робочих рідин та витратних матеріалів трактора МТЗ-80

Мотор трактора потребує використання моторного мастила певної в’язкості відповідно до його моделі та умов користування.

Охолоджуюча рідина системи охолодження має бути з антикорозійними присадками. Її низькозамерзаюча температура мусить відповідати кліматичним умовам регіону експлуатації.

Важливим складником є паливо, адже його якість безпосередньо впливає на ресурс форсунок, паливного насоса та інших елементів системи. Рекомендується використовувати дизельне пальне зі вмістом сірки не більше 0,5% за масою.

Повітряні та паливні фільтри є витратними матеріалами, що потребують періодичної заміни. Використання неоригінальних або некондиційних фільтрів може призвести до передчасного зношення силової установки та інших агрегатів.

Правильний підбір змащувальних матеріалів – запорука надійної роботи трансмісії, ходової частини та шарнірних з’єднань.

Періодичне технічне обслуговування трактора МТЗ 80

Регламент техобслуговування передбачає кілька видів: щозмінне (ЩО), періодичне (ПО) через вказані інтервали напрацювання або раз на сезон.

  1. Щозмінне ТО включає щоденні зовнішні огляди, контроль рівнів рідин, очищення повітряних фільтрів, перевірку гідросистеми на наявність протікань тощо.
  2. При періодичному ТО, окрім операцій ЩО, виконується більш ґрунтовний технічний огляд, регулювання вузлів і механізмів, частковий розбір агрегатів, заміна мастил, фільтрів та інших витратних матеріалів.

Особливу увагу слід приділяти підготовці агротехніки до сезонної експлуатації. Зокрема, до роботи в зимовий період треба оглянути систему охолодження, замінити оливи відповідно до температурного режиму, перевірити акумулятор і систему пуску. Після зими трактор Мінського тракторного заводу необхідно підготувати до літнього користування.

Типові несправності трактора МТЗ 80 та їх усунення

Найчастіше проблеми виникають із системами живлення, охолодження та електрообладнанням. Причинами можуть бути забруднення або несправність окремих компонентів, окислення клем і роз’ємів, витік рідин, пошкодження шлангів та трубок.

Проблеми в системі живлення можуть проявлятися у вигляді нестійкого функціонування мотора, погіршення його потужності, підвищеної витрати пального, появи чорного диму у вихлопі. Причини слід шукати в забрудненні або несправності форсунок, паливного фільтра, паливо-підкачувальних насосів тощо.

Проблеми з охолодженням силової установки часто пов’язані з недостатньою циркуляцією робочої рідини, що призводить до перегріву, утворення парових пробок і пошкодження двигуна. Причини треба шукати в забрудненні системи, несправності термостатів, помпи, вентилятора.

Голос Сокальщини на GoogleNews