Про економіку

330 працівників і 150 машин одночасно працюють на ремонті дороги від Волі-Висоцької до ПП Рава-Руська

На Львівщині з прискореними темпами триває капітальний ремонт ділянки міжнародної автотраси М-09, яка з’єднує Львів із пунктом пропуску «Рава-Руська – Гребенне» на кордоні з Польщею. Роботи ведуться цілодобово — у дві зміни, повідомляє пресслужба компанії «Автомагістраль-Південь».

Основні параметри проєкту:

  • Протяжність ремонтованої ділянки — 33,4 км (від села Воля-Висоцька до пункту пропуску).

  • Кількість задіяних працівників — 330 осіб.

  • Кількість техніки — 150 одиниць спеціалізованої дорожньої техніки.

Такі масштабні ресурси пояснюються високим навантаженням на цю ділянку, адже вона є частиною Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), що забезпечує ключовий логістичний напрямок між Києвом і Варшавою. В умовах війни маршрут набув ще більшої важливості, адже ним рухаються критично важливі вантажі та експортна продукція України.

Історія проєкту:

Ще до повномасштабного вторгнення, у 2020 році, ЄБРР провів аудит безпеки, економічну, екологічну та соціальну оцінку. Тоді ж була підписана угода з Україною на фінансування кількох інфраструктурних ініціатив, зокрема й цього капремонту.

Поточні види робіт:

  • Розширення проїзної частини, облаштування третьої смуги.

  • Асфальтування — на ділянках із завершеною основою вже укладають асфальтобетон.

  • Роботи тривають на 5 із 6 мостів: завершується монтаж опор, на одному з мостів готуються до встановлення балок.

  • Монтаж водопропускних труб — всього передбачено 19, з яких 10 вже в роботі.

Передбачено проєктом:

  • Розширення дороги поза межами населених пунктів.

  • Облаштування перехідно-швидкісних смуг біля зупинок та перехресть.

  • Повна заміна основи дороги та трьох шарів асфальтобетонного покриття.

  • Демонтаж та перебудова шести мостів, з яких чотири замінять на бетонні труби.

  • Встановлення нової кільцевої розв’язки.

  • Створення системи відведення та очищення дощової води, якої раніше не було.

  • Будівництво тротуарів, велодоріжок і шумозахисних екранів.

Попри масштабні роботи, рух транспорту до кордону не перекрито. Завдяки організації реверсного руху, вдалося уникнути об’їздів у кілька сотень кілометрів, тож як вантажні, так і легкові автомобілі, а також автобуси можуть користуватися трасою.