Система «Prozorro» зарекомендувала себе як потужна платформа для проведення закупівель.
Закупівлі, що відбуваються там – це додатковий ринок збуту послуг, товарів та робіт для будь-якого бізнесу.
Проте, як зазначають у департаменті економічної політики Львівської ОВА через постійну зміну закупівельного законодавства, в учасників закупівель (бізнесу) виникають труднощі з виходом на «закупівельний ринок». Тож в межах Школи учасникам розповіли: як підбирати тендери для участі; яка конкуренція на ринку державних закупівель зараз існує; як правильно читати тендерну документацію; як бездоганно готувати тендерну пропозицію; як розробити свою тактику для перемоги.
З чого ж розпочати, підприємцям, які хочуть, аби держава стала одним із їхніх замовників:
- Вибрати один з електронних авторизованих майданчиків;
- Зареєструватися в системі «Prozorro» через обраний майданчик;
- Знайти тендер за допомогою одного з шляхів:
- на веб-порталі https://prozorro.gov.ua;
- на будь-якому електронному майданчику системи;
- налаштувавши підписку в особистому кабінеті на майданчику;
- через модуль аналітики bi.prozorro.
- Здійснити оплату за участь у конкретній закупівлі. За подання учасником тендерної пропозиції оператором електронного майданчика з учасника справляється плата у розмірі в залежності від вартості закупівлі.
- Подати пропозицію: підготувати необхідні документи, що відповідають вимогам тендерної документації замовника, та завантажити онлайн через особистий кабінет і накласти ЕЦП/КЕП.
У другий день «Школи учасника закупівель» обговорили практичний аспект закупівель: розглянули реальні закупівельні кейси, особливості підготовки тендерної пропозиції та укладення договорів, дискутували про можливості захисту інтересів та прав учасників закупівель та оскаржень в АМКУ.
Як зазначила у вітальному слові заступниця Міністра економіки України Надія Бігун, основа вдалих закупівель – це відкритість, прозорість та чесна конкуренція. А в сьогоднішніх реаліях усім учасникам закупівельного процесу особливо потрібно докладати максимум зусиль для розбудови міцної України у повоєнний період.
«Ми перші, хто впроваджує подібний проєкт. Участь у даному заході, як і участь уповноважених осіб в «Школі Замовника» є безкоштовною. Наша ключова мета – залучити більше підприємців до закупівель, та зруйнувати думку про те, що з державою працювати «безперспективно», – зазначив директор департаменту економічної політики Степан Куйбіда.
«Намагаємось бути ближчими до бізнесу, адже в реаліях сьогодення ми як держава повинні підтримувати бізнес, а бізнес має підтримувати державу. Працюємо над тим, щоб закупівлі були відкриті, прозорі, якісні і конкурентні», – додала начальниця управління фінансового аналізу та публічних закупівель департаменту економічної політики ЛОВА Леся Бордун.
Своїм досвідом з слухачами ділились Ольга Нос – маркетолог «Prozorro Market» ДП «Прозорро», Ірина Корда та Ірина Ключук – представники юридичної компанії «Світ Права», Еліна Глушко – «Профі Тендер», Антон Припіченко – директор майданчику «Playtender», Ірина Жураківська – керівниця відділу по роботі з замовниками майданчику.