Про освіту

З новою програмою та новими підручниками

На базі Великомостівського НВК "Загальноосвітня школа ІІІІ ступенівліцей" відбулось спільне засідання окружного методичного об'єднання вчителів перших та четвертих класів. На засіданні розглядали питання, пов'язані з адаптацією першокласників та специфікою вивчення певних предметів, аналізували підручники. Вчителі перших класів цього року почали працювати за новою програмою та з новими підручниками. Тому було вирішено, що варто провести спільне заняття, на якому вчителі перших класів зможуть поділитись досвідом роботи, а також вказати переваги різних підручників. Л. Білан, керівник ОМО 1х класів, ознайомила присутніх з процесом адаптації першокласників до навчальновиховного процесу. Акцентувала увагу на важливості складання розкладу занять відповідно до фізіологічних особливостей, активності дітей. Першими  навчальні предмети, що вимагають розумового напруження, потім предмети пов'язані з руховою активністю, а уроки фізичної культури  заключними. Наголосила на доцільності використання нестандартних форм організації навчального предмета. Також було проаналізовано програми за новим державним стандартом. У формі "Майстерклас", вчителями 1х класів Г. Смулкою, Н. Процик, О. Боднар, було представлено рекомендації та настанови для вчителів 4х класів щодо організації навчальновиховного процесу у першому класі та розглянуто питання специфіки вивчення української мови, математики, природознавства. Вчителі О. Білецька, •О. Владика, Г. Рісна проаналізували підручники для першого класу "Буквар", "Математика", "Природознавство", а також зошити для робіт. Вчителі 4х класів активно долучились до обговорення, у них виникало багато питань, що показало ефективність та потребу у таких спільних засіданнях. Адже, щоб педагогічний вплив на молодших школярів був ефективним, вчителі мають подбати про умови навчальновиховної взаємодії, ділитись досвідом, удосконалювати форми і методи своєї роботи. Для реалізації умов необхідно, щоб зміст, методи навчання, ритм уроку, режим дня і тижня, етика спілкування, робота з батьками, дизайн середовища  все працювало на дитячі потреби і вікові можливості, сприяло розвитку дитячих здібностей, не шкодило фізичному і психічному здоров'ю.

Також відбулось спільне засідання окружного методичного об'єднання вчителів других і третіх класів. Н. Радзвік розкрила питання фахової інноваційної діяльності вчителя. Важливим у роботі вчителів початкових класів є дотримання єдиного орфографічного режиму. Це питання розкрила О. Солецька. Вчителі у своїй роботі постійно перебувають у пошуку, впроваджують нові технології, методи, форми роботи. Та всі знають, що без минулого нема майбутнього. Тому кожен педагог у своїй роботі в першу чергу опирається на досвід поколінь у навчанні і вихованні дітей. Великий внесок у розвиток педагогічної науки вклав великий педагог Василь Сухомлинський. Його ідеї щодо навчання актуальні і не втратили своєї ваги і сьогодні. Вчитель 2го класу Н. Гняда розкрила питання "Шкільний урок в аналізі В.Сухомлинського".

Вчитель 3го класу І. Струк (Великомостівський НВК) ознайомила присутніх із підсумками конкурсу знавців рідної мови імені Петра Яцика.

Оксана КРУК,
вчителька початкових класів, керівник гуртка Великомостівського НВК.

Голос Сокальщини на GoogleNews