Влада працює

Гряде територіальна реформа

У Радехові відбулася "кущова" нарада-семінар під головуванням начальника організаційного відділу апарату Львівської ОДА Степана Панюци з обговорення проекту Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. В ній взяли участь доктор наук з державного управління, професор, перший заступник директора Львівського регіонального інституту державного управління НАДУ при Президентові України Олександр Сушинський, заступник начальника Головного управління Державного земельного агентства у Львівській області Ігор Падляк, заступник начальника Головного управління юстиції у Львівській області Богдан Юськів, а також голови Радехівської райдержадміністрації Мирослав Богіра та районної ради Емілія Мельник.

До Радехова приїхала досить багаточисельна делегація з Сокальщини  голови, секретарі місцевих рад на чолі з заступником голови районної ради Володимиром Чубом, а також перший заступник голови РДА Павло Савчук та керівник апарату РДА Марія Христинич.

Головуючий на нараді Степан Панюца аргументував, що спонукає Україну до проведення територіальної реформи. В Україні закладено конституційні засади місцевого самоврядування, ратифіковано Європейську хартію місцевого самоврядування, прийнято низку базових нормативноправових актів, які створюють правові та фінансові основи його діяльності. Проте, від часу ухвалення Конституції України та базових для місцевого самоврядування нормативноправових актів, розвиток місцевого самоврядування фактично зупинився на рівні територіальних громад міст обласного значення, оскільки більшість територіальних громад через їх надмірну подрібненість та надзвичайно слабку матеріальнофінансову базу виявилась неспроможною виконувати всі повноваження місцевого самоврядування. Існуюча в Україні система місцевого самоврядування на сьогодні не задовольняє потреб суспільства. Те саме стосується Львівщини. Починаючи з 1991 року чисельність сільського населення у Львівській області зменшилася на 109,3 тис. осіб (1991 р.  1103,9 тис. осіб, 2013 р.  994,6 тис. осіб), а кількість сільських населених пунктів зменшилась на 21 одиницю (1991 р.  1871 населений пункт, 2013 р.  1850). Разом з тим кількість сільських рад збільшилася на 150 (1991 р.  483 і 2013 р.  633). Із 633 сільських рад лише 46 є самодостатні і перераховували у районні бюджети за 2012 р. 45,6 млн. грн. А 586  дотаційні. За 2012 р. сумарно отримали дотацій  158,1 млн. грн. Це спричиняє надмірне навантаження на державний бюджет через необхідність фінансувати діяльність органів самоврядування.

Дещо глибше цю тему розвинув професор Олександр Сушинський. Функціонування місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує створення та підтримки сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню якісних і доступних адміністративних та соціальних послуг шляхом сталого розвитку громади. Метою концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні є визначення напрямів, механізмів та строків формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади, спроможної максимально забезпечити, передовсім, надання якісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів демократії, участі, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад.

Про зміни, які відбуваються в земельному законодавстві, розповідав Ігор Падляк. Аудиторія цікавилася багатьма питаннями. Особливо активними були представники місцевого самоврядування Сокальщини. Також перед присутніми виступив голова Асоціації сільських, селищних рад Львівської області Михайло Чумак.

Оксана ПРОЦЬ.

На знімках: під час “кущової” нарадисемінару в м. Радехів.
Фото автора.

Голос Сокальщини на GoogleNews