Головна / Влада працює / Сокальські дороги – одні з найгірших на Львівщині

Сокальські дороги – одні з найгірших на Львівщині

Дороги в Україні у жахливому стані, а в Сокальському районі – одні з найгірших на Львівщині. Про них уже писанопереписано, ця тема у всіх на вустах, але від того їх стан не покращується, а з кожним роком погіршується. Водії змушені чи не щотижня ремонтувати автомобілі, автобуси не встигають здійснювати пасажирські перевезення згідно з графіком через суцільні ями на дорогах. Своїми думками щодо катастрофічного стану доріг поділилися:

Віктор ПРИТУЛКО, Волсвинський сільський голова:

– Можу порівняти наші дороги з польськими  це небо і земля. Там дороги капітально ремонтують один раз, а далі підтримують в належному стані, а в нас щороку роблять ямковий ремонт тих самих доріг. В Україні, коли на дорозі є ямки і їх ще можна швидко залатати, то кажуть, що ця дорога ще не найгірша, а за рікдва вона стає аварійною і тоді вже її треба капітально ремонтувати, а на це витрачається набагато більше коштів.

Щорічно з бюджету виділяють кошти сільським радам на ремонт комунальних доріг. Але якби ж то всі заплановані дороги вдавалося відремонтувати. Нині сільські голови не готові брати на себе відповідальність і домовлятись із підрядними організаціями, щоб виконували роботи наперед, бо деякі сільські ради не розрахувались за ремонти доріг ще з 2012 року.  Тобто сільські голови попросили підрядників виконати роботи, ті відремонтували дороги, а кошти з бюджету досі не надійшли. Щодо цьогорічних прогнозів, то заплановано трохи більше коштів, ніж минулоріч, але ж треба враховувати рівень інфляції, зросли витрати на матеріали, роботи.

Причому, в державі досі немає продуманого механізму ремонту доріг, цьому передує велика паперова тяганина, експертизи, обстеження, і доки доходить до самого ремонту, то на це залишається лише третина передбачених коштів.

Віталій МАРЦИНЮК, начальник ДАІ •в Сокальському районі:

– Доріг на Сокальщині вже майже немає, одні напрямки. Чого вартує проїхати по дорозі Р15 "Жовква-Червоноград-Ковель", як тільки закінчується Жовківський район їхати нею стає неможливо. В Сільці, Межиріччі, Гірнику, Великих Мостах дорога, як після війни, там авто рухаються зі швидкістю 1020 км. на годину. Із Великих Мостів до Червонограда їдуть майже годину часу, то хіба це дорога?

Працівники Державтоінспекції в Сокальському районі систематично проводять моніторинг стану дорожнього покриття. По всіх виявлених недоліках скеровуємо приписи власникам автомобільних доріг, але нам приходить одна відповідь: відсутні кошти на ремонт доріг.

Роман СТАШКЕВИЧ, голова комісії з питань промисловості, підприємництва, комунального майна, інфраструктури, зовнішньополітичної та транскордонної діяльності районної ради:

–  Ситуація з дорогами в Сокальському районі нині катастрофічна, на мою думку, вийти з неї можна за однієї умови: держава мусить виділити гроші на капітальний ремонт, бо ямковим тут вже не обійтися. Коштів з районного та обласного бюджетів буде недостатньо, бо погані чи не всі дороги на Сокальщині. Вважаю реальним створити місцеве комунальне підприємство, яке б ремонтувало комунальні дороги, бо доріг державного значення воно не буде спроможне навіть утримувати в належному стані. При заправці автомобіля з кожного літра пального відраховуються гроші на утримання доріг, але хіба ми бачимо той ремонт? Ми постійно пишемо листи, звернення у всі можливі інстанції, але ніхто на них не реагує. Можливо, теперішні кандидати у Президенти України проїдуться нашими шляхами, побачать, які вони знищені і якось відреагують.

Якщо найближчим часом відкриють митний пункт пропуску "Угринів-Долгобичув", то, можливо, поремонтують дорогу Р15 "Жовква-Червоноград-Ковель". Але відтинки дороги з Бояничів до Сокаля, з Червонограда до Сокаля не входять у цей перелік, хоча теж потребують негайного ремонту.

Ганна КОСТЮК, •депутат обласної ради:

– Проблема бездоріжжя сягнула своєї межі, водії, перевізники не приховують гніву через поганий стан доріг та дороговартісні ремонти авто. Доїзду до Сокальщини фактично не має. Щодня перевізники на свій страх і ризик возять людей. Їхати автобусом, коли його, як корабель, гойдає, насправді страшно і небезпечно. Неможливо довезти хворого, протипоказано трястися вагітним, гіпертонікам, сердечникам…

Проблема ремонту доріг  одна з найболючіших не лише на території Львівщини, особливо актуальною вона стає на початку весни. Одна із основних причин цього  зловживання при використанні коштів на ремонт доріг.

На сесії обласної ради прокурор неодноразово наголошував на тому,  що на Львівщині є проблеми із неефективним використанням коштів на ремонт доріг, правоохоронні органи порушили низку карних справ, проваджень з цього приводу.

Друга причина у тому, що сьогодні підприємства, які перемагають у тендерах, не несуть відповідальності за виконані роботи. Нині у цій галузі дивна ситуація. Служба автомобільних доріг, яка проводить тендер та укладає угоди з підрядниками на виконання робіт, сама ж і приймає ту дорогу в експлуатацію. В угодах, які укладені із виконавцем робіт, не вказано гарантійних термінів. Це означає, що можна абияк зробити ремонт, а відповідальності нести не потрібно. Де ви таке бачили в світі, що підприємство, яке платить гроші, організовує і реалізовує тендер, теж приймає об'єкт в експлуатацію? Тобто використання бюджетних коштів та контроль за ними  в одних руках.

Проблемними є у нас дороги загального користування. Однією з найпроблемніших  з Червонограда до Львова, яка перебуває на балансі Служби автомобільних доріг Львівської області. Вона формує перелік автомобільних доріг, що потребують ремонту, і потім подає його до Служби автомобільних доріг України. На 2014 рік нарешті включили дорогу до переліку і передбачили фінансування. Проте це не гарантує проведення ремонту. Торік також виділяли кошти, однак ремонту не провели, як наслідок  за рік дорога повністю знищена, потребує уже капітального ремонту, а коштів потрібно значно більше.

У 2013ому на дороги Сокальщини виділяли 1928600 грн. з обласного бюджету та 2263300 грн.  з державного. У 2014 році уже передбачено 3287050 грн. з обласного бюджету, на даний час проходить процес відбору виконавців і сподіваємось, що роботи будуть проведені вчасно та якісно.

Записала Ольга ДИЛИН.

Розбиті дороги Львівщини досі не почали ремонтувати: кошти “застрягли” в казначействі
На Львівщині досі не почали ремонтувати дороги, кошти на які виділили з обласного бюджету: ці гроші “застрягли” в казначействі. Про це повідомив депутат Львівської обласної ради, голова постійної комісії з питань промисловості, ЖКГ, транспорту та зв'язку Михайло Задорожний.
"Усе, що залежало від обласної ради, комісії, адміністрації, зроблено. Тепер все в руках центральної влади: якщо вони фінансуватимуть ці роботи через казначейство, підприємства ремонтуватимуть дороги",  зазначив він.

За словами Михайла Задорожного, в попередні роки було так, що підприємства робили ремонт, а потім їм виплачували заборговані гроші. "Нині кожне підприємство вимагає попередньої оплати, тому що нема довіри до держави, до тих структур, які фінансують. Адже є непогашені заборгованості за 2012, 2013 роки…",  зауважив він.

І додав: якщо протягом травня не буде ніякого фінансування, то це питання заслуховуватимуть на сесії облради.  

Голос Сокальщини на GoogleNews

Залишити відповідь

Ваша поштова адреса не опублікується. Необхідні поля позначено *

*

1 × 2 =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

закрити

Ми виявили що ви користуєтеся Ad Blocker!

Для того щоб ми були незалежними потрібно так мало - відображати рекламу!