Home / Про податки / Хто буде сплачувати податок на розкіш?

Хто буде сплачувати податок на розкіш?

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, введено в дію з 1 січня цього року. Начальник ДПІ у Сокальському районі Андрій ТУРКОЛЯК дав розясення щодо цього закону.

– Хто буде сплачувати податок на нерухоме майно?

– Платниками податку є юридичні особи та громадяни, які мають у власності об’єкти житлової нерухомості. Хочу звернути увагу, що оподатковуватиметься не вся площа об’єкта житлової нерухомості, а лише житлова.

Ставки податку встановлюються органами місцевого самоврядування за 1 кв. м житлової площі і їх величина залежить, власне, від розміру житлової площі. Так, скажімо, для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. м, ставки податку не можуть перевищувати 1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, вставленої законом на 1 січня звітного року. У разі, якщо житлова площа більша понад зазначені розміри, ставка податку становить 2,7 відсотка розміру мінімальної заробітної плати.

Сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, доведеться щороку.

– Яка саме нерухомість належить до житлової?

– Згідно з Податковим кодексом України об’єкти житлової нерухомості – це будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки. Об’єкти житлової нерухомості поділяються на такі типи: житловий будинок; житловий будинок садибного типу; прибудова до житлового будинку; квартира; котедж; кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах; садовий будинок; дачний будинок.

– Громадяни сплачуватимуть податок за всю житлову нерухомість, чи, можливо, встановлено якісь пільги для, скажімо, малозабезпечених верств населення?

– Пересічним громадянам хвилюватися нічого, оскільки законодавець передбачив пільги стосовно сплати цього податку. База оподаткування об’єкта житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи – платника податку, а саме – житлова площа, зменшується для квартири – на 120 кв. метрів, для житлового будинку – на 250 кв. метрів. Таке зменшення надається один раз на звітний рік і застосовується до об’єкта житлової нерухомості, у якій фізична особа зареєстрована в установленому законом порядку, або, за її вибором, до будьякого іншого об’єкта житлової нерухомості, який перебуває у її власності.

– У який спосіб громадяни можуть повідомити орган державної податкової служби про вибір іншого об’єкта житлової нерухомості, ніж той, в якому він зареєстрований, для застосування пільги з податку?

– Фізична особа, у власності якої перебуває декілька об’єктів житлової нерухомості, має право один раз за звітний рік застосувати пільгу щодо об’єкта житлової нерухомості, звернувшись до 1 липня звітного року з письмовою заявою про вибір об’єкта житлової нерухомості до органу державної податкової служби за місцем знаходження такого об’єкта житлової нерухомості.

– Багатьох цікавить таке – якщо громадянин має у власності дві квартири, сукупна житлова площа яких не перевищує 120 кв. м, чи сплачуватиме він у такому разі податок?

– Фізична особа може скористатися пільгою зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, маючи у власності два (чи більше) об’єкти житлової нерухомості, однак лише стосовно одного об’єкта житлової нерухомості за своїм вибором, повідомивши письмово, як було зазначено вище, орган ДПС. Отже, пільга буде надана стовно однією квартири, за другу доведеться сплатити податок.

– У який термін фізичні особи зобов’язані сплатити податок на нерухомість?

– Податкові органи обчислюють суму податку на нерухоме майно для фізичних осіб та до 1 липня звітного року за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості надсилають платіжні реквізити та податкове повідомленнярішення про суму податку, що підлягає сплаті. Громадяни повинні сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення їм податкового повідомлення-рішення. Якщо фізична особа не згодна з розрахунками сум податку, вона має право звернутися до податкового органу для звірки даних щодо об’єкта оподаткування на підставі документів, які підтверджують право власності на нерухомість.

– Припустімо ситуацію: житло перебуває у власності неповнолітньої особи. Чи буде у такому разі нараховано податок?

– Грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та (або) податкового боргу.

– Чи не може виникнути ситуація, коли громадянин, який має у власності декілька об’єктів житлової нерухомості, з них деякі на території інших населених пунктів, областей, ухилитися від оподаткування?

– Не думаю, адже існує порядок, за яким органи державної податкової служби отримуватимуть інформацію про наявність у громадян об’єктів житлової нерухомості та про реєстрацію місця проживання.

Коротко зазначу, що до 15 квітня цього року, а в наступні роки щоквартально, у 15денний строк після закінчення кварталу органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, надаватимуть відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна.

Так, Укрдержреєстр подає Державній податковій службі інформацію про об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб із зазначенням прізвища, імені та по батькові фізичної особи, реєстраційного номера облікової картки платника податків, адреси і типу нерухомого майна, його реєстраційного номера, загальної та житлової площі нерухомого майна, виду спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної власності), розміру частки у праві спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної часткової власності), підстави виникнення права власності і дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Передача зазначеної інформації здійснюється на центральному рівні між Укрдержреєстром і Державною податковою службою в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку.

Територіальні органи і підрозділи Державної міграційної служби України подають відповідним органам державної податкової служби інформацію про фізичних осіб, місце проживання яких зареєстровано (знято з реєстрації) у відповідному населеному пункті, із зазначенням прізвища, імені, по батькові, дати і місця народження, місця проживання (країна, регіон, район, населений пункт, вулиця, номер будинку (корпусу) і квартири (до і після реєстрації), серії та номера паспорта, свідоцтва про народження або іншого документа, що посвідчує особу, найменування органу, який видав документ, і дати видачі після запровадження електронного обліку реєстрації місця проживання фізичних осіб.

Передача інформації про фізичних осіб здійснюється на рівні територіальних органів і підрозділів Державної міграційної служби та Державною податковою службою в електронній формі.

Вищезазначені відомості, отримані органами ДПС, вносяться до інформаційної бази даних і використовуються з урахуванням обмежень, передбачених для податкової інформації з обмеженим доступом.

Розмову вела Оксана ПРОЦЬ.

Загрузка...

About Адміністрація порталу

x

Check Also

Податок на нерухомість поповнив місцеві бюджети майже на півтора мільйона гривень

З початку 2017 року червоноградці – ...