Home / Влада працює / В Сокалі працює координаційно-методична рада з правової освіти населення

В Сокалі працює координаційно-методична рада з правової освіти населення

У райдержадміністрації відбулось перше в цьому році засідання міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення. Відкриваючи його, голова ради, керівник апарату РДА Марія Христинич підкреслила, що основне завдання ради  забезпечити правову освіту населення, покращити її. А це потребує великої і наполегливої праці професіоналів.

Вона також зазначила, що найчастіше люди звертаються до Президента, Верховної Ради, депутатів, облдержадміністрації з питаннями щодо соціального захисту, які стосуються житловопобутових умов, матеріального забезпечення, надання квартир чорнобильцям, квартирного обліку, присвоєння звання "Матигероїня" та ін. Ефективними є виїзди на місця, робота під час особистих прийомів керівників області. Створено Львівський обласний контактний центр, куди телефонують звідусіль впродовж доби. А потім там систематизують питання, які потрібно розтлумачити людям. Тому потрібно продовжувати правову освіту населення через семінари з сільськими головами, заняття у всіх профільних галузях, через інформаційні стенди, консультації у ЗМІ, через громадські приймальні, які працюють у нас, "гарячі" телефонні лінії тощо. І з'ясувати, що треба ще зробити, щоб її покращити.

Висвітлюючи перше питання  "Надання правової допомоги інвалідам та громадянам похилого віку з питань захисту їх прав та законних інтересів", начальник управління Пенсійного фонду в Сокальському районі Володимир Радик зауважив, що старші люди найперше прагнуть спілкування з спеціалістами, хочуть, щоб їх почули, ставились до них з повагою, роз'яснили їхні права.

Для цього працівники управління використовують всі засоби: щомісячно подають консультації на актуальні теми на сторінках районного часопису, на радіо, кабельному телебаченні, на стендах, виїжджають на прийоми у сільські ради. У минулому році спеціалісти побували у 14 сільських радах. Питання виникають різні: від оплати за проїзд у громадському транспорті до надання субсидій та вирішення різних життєвих ситуацій. В подальшому В. Радик запропонував вести роз'яснювальну роботу за конкретними напрямами. У цьому році на особистому прийомі побувало 56 осіб, по "гарячій" телефонній лінії надійшло 11 дзвінків, було 8 виїзних прийомів, 2 зустрічі в трудових колективах, надруковано 2 статті, прозвучало 10 виступів по радіо.

Правові питання роз'яснюють два юристи, працює громадська приймальня, керівники і спеціалісти управління їздять до інвалідів, допомагають їм оформляти різні документи тощо. М. Христинич підкреслила, що необхідна тісніша співпраця з соціальними та працівниками ЦСССДМ.

Найбільші черги нині є у земельному відділі, перейменованому у відділ Держземагенства у Сокальському районі. Про його діяльність у напрямі підвищення рівня правової освіченості населення, як неодмінної складової дотримання та гарантування конституційних прав громадян, розповів заступник начальника цієї служби Петро Романюк. Він підкреслив, що відбулись великі зміни в земельному законодавстві, і найперше створено реєстраційну службу при Міністерстві юстиції, яка взяла на себе функції реєстрації прав нерухомості (вона розташована у Сокалі по вул. Стуса, 1). Тепер земельні агентства реєструють земельні ділянки, в службі працює три кадастрові реєстратори, які здійснюють реєстрацію земельних ділянок, а реєстрацію прав на ці земельні ділянки здійснює вищезгадана реєстраційна служба, яка видає свідоцтва на право власності. Видачу державних актів на право власності з 1 січня ц. р. припинено. Видається лише свідоцтво про право власності на земельну ділянку, на житловий будинок, на іншу нерухомість. Люди не розуміють, що робити з документами, які мають. Вони є чинні і будуть вноситись в національну кадастрову систему в міру поступлення. Тобто, якщо людина захоче подарувати чи успадкувати ділянку, при зверненні в земельний відділ вносять цю земельну ділянку з державного акта в національну кадастрову систему і лише тоді заявник іде до нотаріуса чи в державну реєстраційну службу, щоб перевести право власності на це нерухоме майно. Поки що реєстраційна служба пробуксовує, можливо, повернемось до БТІ, яке має дані на паперових, а не електронних носіях. Земельна служба має дані приблизно 54 тисяч державних актів громадян, вони внесені в електронну систему, але їх ще треба розформувати за місцем розташування. Поки що це не зроблено, в базу даних внесено лише 30 відсотків документів і тому служба не може діяти в повній мірі. Найголовніше нині  переоформлення. Служба надає витяги про достовірність прав власності на земельні ділянки. Однак і тут є неузгодження. Є багато питань, які потребують законодавчого врегулювання. Тому проводили наради із землевпорядниками, видали їм зразки рішень, які вони повинні приймати на сесіях місцевих рад з приводу надання людям земельних ділянок. Це лише початок великої роботи, яку треба провести, бо є дуже багато змін. Тому з 1 січня 2013 р. у відділі Держземагенства не приймали людей. 800 громадянам не видали вже видрукувані державні акти. І це питання відкрите.

Ось така ситуація: вважали, що земельна реформа допоможе людям, а насправді виходить навпаки. Про це говорять під час семінарів, виїзних зустрічей, індивідуальних бесід з людьми.

Про доступ до публічної інформації розповів начальник районного управління юстиції Андрій Олесько. Він підкреслив, що кожна людина має право знати, що робиться в будьякій організації, установі, на підприємстві. Для цього вона подає заяву, в якій робить опис інформації, яку хоче отримати, подає свою адресу і яким шляхом хоче отримати цю інформацію  листом, усно чи електронною поштою. Відповідь на заяву мають подати в 5денний термін. Якщо ця відповідь велика  більше 20 копійованих аркушів, то заявник повинен оплатити ці послуги. Якщо ж відповідь об'ємна, потребує опрацювання, то її мають надати в термін до 20 днів. У районне управління юстиції в 2012 році не надходило жодних запитів. Можливо, людей не цікавить діяльність державних організацій та установ, або вони не ознайомлені з Законом "Про доступ до публічної інформації".

Про правову освіту населення, звернення і запити, які надходили в райдержадміністрацію також розповіли головні спеціалісти юридичного та відділу інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю РДА Наталія Білань та Оксана Адамчук.

Валентина БЛУДОВА.

Это код вашего информера. Просто скопируйте и вставьте его в место на странице, где должен отображаться рекламный блок.
Загрузка...

About Адміністрація порталу

x

Check Also

На території Львівської та Волинської областей планують створити новий біосферний резерват

Департамент екології та природних ресурсів Львівської ...