Цікаво знати

Що відбуватиметься з вартістю палива в Україні у 2020 році

Якщо порівнювати ціни січня та лютого, паливо на автозаправних станціях подешевшало на 60–70 копійок, а з грудня минулого року бензин та дизель впали в ціні майже на 2 гривні. Водії та підприємці цікавляться: в чому причини такої динаміки вартості та якою може бути ціна палива в Україні в 2020 році, бо при майбутньому подорожчанні є сенс придбати вже зараз нафтопродукти чи паливні талони. Якщо ж здешевлення буде відбуватись і надалі, то немає потреби в таких запасах.

З’ясуємо, що коїться на паливному ринку країни та які прогнози на найближчий час.

Яким чином формуються ціни на пальне

Наша паливна галузь залежить від:

  • світових цін на нафту;

  • витрат на нафтопереробку;

  • транспортних видатків;

  • місцевих українських податків і зборів.

Леонід Косянчук, директор ТД «Сан Ойл», пояснює, що бензин та дизпаливо мають в своїй ціні відповідно 48% та 41% акцизів та податків. Близько половини вартості складає закупівельна ціна пального.

Через здешевлення нафти на світовому ринку на початку року зменшилась і ціна продуктів нафтопереробки. Завдяки цьому українці залишають на автозаправних станціях дещо менше коштів за літр палива, ніж в 2019 році.

Частина вартості переробки нафти та держзборів в ціні українського пального може вважатись обґрунтованою, окрім однієї тонкості. Хоча ми маємо бензин та дизпаливо мало не по найнижчим цінам серед європейських країн, акциз прив’язаний не до гривні, а до євро, і через це споживачі переплачують. Вартість палива в Україні в 2020 році буде залежати від того, чи змінить Нацбанк цю модель, прив’язавши акциз до національної валюти.

Як може змінитись вартість пального: прогнози на 2020 рік

Головний фактор, що керує розцінками на паливо — це зміна світових нафтових цін. Поки що спостерігаємо їх падіння через епідемію коронавірусу, карантин та викликане ним зниження обсягів споживання. Експерти прогнозують, що до липня навряд чи станеться відчутне подорожчання нафти, а значить, вартість бензину та дизпалива, а також газу не очікують істотні зміни.

Локальний прогноз подій на українському ринку залежить від контрактів на імпорт російської нафти до Білорусі. Приблизно третина пального на автозаправках України надходить з білоруських нафтопереробних заводів, тому подальше зменшення цін стримується цими не підписаними договорами. Значне падіння розцінок для українського споживача можливе за умови укладання домовленостей між сусідніми країнами й відновлення поставок.

Також варто враховувати акцизну політику держави. Через нарахування зборів в євро відбувається подвійна конвертація валют, і це збільшує кінцеву вартість нафтопродуктів. Теперішня модель при зростанні євро на 1 гривню може призводити до збільшення цін на пальне на 0,92 гривні. При встановленні акцизу в національній валюті прогнозується, що цей показник впаде до 0,53 гривні. Але за умови стабільності курсу нацвалюти розцінки на бензин суттєво не зміняться протягом року незалежно від схеми оподаткування. В цілому, експерти прогнозують, що найнижча можлива ціна нафтопродуктів — 1 долар за літр.

Голос Сокальщини на GoogleNews