Цікаво знати

Буква до букви… звук до звуку

Грамотно поставлена вимова та чітка дикція можуть стати яскравою візитною карткою людини у дорослому житті. Проте, одним такі вміння даються як дар, а іншим  через наполегливу та кропітку працю. Та з чого почати, якщо ваше дитя плутає букви чи не вимовляє певні звуки?

Допомогти батькам у цьому можуть фахівці. На жаль, їх у Сокалі не так багато. Є вони, зокрема, у садочку №8 "Журавлик". Тут функціонують дві спеціальні групи, де працюють досвідчені вихователі, які займаються з дітьми, що мають проблеми з артикуляцією. Серед них  Ольга Магиревич, за чиїми плечима 28 років роботи з такими дітками. В садочку діють 10 груп, з яких дві  логопедичні. Коли в загальних групах по 30 дітей, то у спеціальній лише 16. Саме стільки є у "Метелику", де працює пані Ольга. Сюди ходять діти, що мають проблеми з вимовою звуків або яким складно правильно будувати речення. Пані Ольга каже, що в логопедичну групу, зазвичай, приводять дитину самі батьки. Але досить часто буває так, що їх "знаходить" логопед дитячого садочка Наталія Баран в загальних групах. Після чого їх переводять в логопедичну. Пані Наталія  кваліфікований логопед з багаторічним стажем, працює з кожною дитиною окремо, визначає її вади мовлення, вказує вихователям вправи та методи їх усунення. Ті виконують усі настанови фахівця. Коли один дефект спільними зусиллями вдається усунути, переходять до іншого.

У садочку "Журавлик" є спеціальний логопедичний кабінет, де Наталія Баран працює з дітьми як групою, так й індивідуально. Там  різні іграшки та забавки для розроблення дрібної моторики рук, дзеркала для відкоригування дикції та звуків дитини та багато іншого для мовного розвитку.

 Окрім вказівок логопеда у мене є книжки, з яких обираю вправи для кожної дитини, залежно від її потреби,  розповідає Ольга Магиревич.  Це кропітка щоденна праця, яка вимагає багато зусиль і терпіння. До прикладу, цілою групою робимо "пальчикову вправу", яка розробляє і покращує дрібну моторику, що своєю чергою добре сприяє на вимову дитини. Нещодавно вивчили вправи на дихання та артикуляцію. А щоб дітки не втомлювались та не розсіювали свою увагу, на кожному занятті робимо фізкультхвилинку, де усі слова супроводжуються жвавими рухами.

Проте батькам потрібно бути готовими до того, що результат не буде миттєвим, адже робота з дітьми вимагає часу, терпіння, наполегливості і великого бажання. Однак, немає нічого складного, коли любиш свою дитину.

Олена СЕМКІВ, студентка Національного університету "Львівська політехніка”.

Фото автора.

 

Голос Сокальщини на GoogleNews