Сьогодні у Львівському прес-клубі відбулася дискусія про велоінфраструктуру міста Лева та області, участь у якій взяв заступник голови Львівської ОДА Юрій Холод.
Про це повідомили у перс-службі ЛОДА.
Учасники розмови – депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич, експертка з містобудування Алла Нижник, представник Львівської асоціації велосипедистів Матвій Шкотняр та інші спілкувалися на тему “Куди їде Львівщина на велосипеді в Європу чи в Азію: чого бракує велосипедній інфраструктурі регіону?”
“Велоінфраструктура міста і області – це трохи різні речі. Для міста велодоріжки – це про розвантаження громадського транспорту, про безпеку і комфорт львів’ян, про екологію навіть, адже ми за те, щоб машинних викидів ставало щоразу менше. Це світовий рух. Велоінфраструктура області – це про спорт, активний відпочинок і туризм. Як профільний заступник голови Львівської ОДА, скажу, що велоінфраструктура області є пріоритетом для туристичної галузі, а відтак і частиною стратегії розвитку Львівщини”, – вважає Юрій Холод.
Управлінець також повідомив, що на Львівщині реалізовують кілька проєктів, які стосуються велоінфраструктури.
“У межах реалізації проєкту «Велокарпатія», за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу у рамках виконання Угоди про фінансування, будуємо велотрасу по горі Погар – протяжністю понад 2 км. Тривають роботи із будівництва велодоріжки смт. Славське – с. Волосянка завдовжки 6,8 км. Більше половини вже зроблено. В перспективі цю велодоріжку буде продовжено і вздовж автодороги «Мале Карпатське коло». Ще одну трасу, довжиною 110 км, ознаковуємо на території Яворівського району. Це в межах проекту «Рове Лове Розточчям – разом попри кордони» в межах Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна. Ще один проєкт «ВелоБескиди” ми подаємо на ДФРР-2021. Він передбачає прокладання пішохідного і велошляху Трускавець – Орів – Борислав – Східниця, а також будівництво оглядової вежі”, – сказав заступник голови Львівської ОДА.
У велоспорті Львівщина має найвищі досягнення в Україні. Саме в нашій області відбуваються престижні велозмагання, яким нема рівня у Східній Європі. Щойно 16 серпня відбулись масштабні велоперегони Gran Fondo Ukraine 2020. Їх вже вчетверте організовує управління фізичної культури та спорту Львівської ОДА спільно з Lviv Bicycle Club.
Велосипедисти, традиційно, стартували у Старому Самборі, подолали 100 кілометрів Старосамбірщиною та Турківщиною та фінішували у стартовому містечку. Участь взяли 445 осіб. У Львові, на стадіоні СКА, який є у віданні Міноборони, тренується збірна України з велоспорту. І це єдиний велотрек в Україні, який підходить для таких тренувань. А кілька днів тому на чергових змаганнях Львівські спортсмени на велосипедах побили рекорд швидкості, який тримався 4 роки.
Торік, за словами управлінця, управління фізичної культури та спорту Львівської ОДА разом із партерами провели 7 чемпіонатів України на треку та одну міжнародну гонку на треку – Lviv open cup. Цього року вже відбулося три чемпіонати. Ще два на треку і один на шосе – попереду. Варто згадати і про Львівську сотку – змагання, яке відбувається двічі на рік. Вона завжди є масовою, навіть попри карантин на Львівську сотку-осінь вже зареєструвалися 357 осіб.
“Є ще один напрям розвитку велоінфраструктури області. Чесно скажу, що вважаю його більше пріоритетом місцевих громад. Це стосується велоінфраструктури в громадах. Кожна ОТГ сама має виступати ініціатором розвитку цього напряму, залежно від потреб і можливостей. З нашого боку точно є готовність до співпраці та сприяння, в силу можливостей обласного бюджету”, – зазначив Юрій Холод. Інші учасники дискусії більше зосередилися на велоінфраструктурі Львова.
Переглянути дискусію повністю можна на сторінці Прес-клубу у соцмережі Фейсбук.