Про економіку

Новий міст через річку Західний Буг у Сокалі буде значно ширше поперднього, старий міст планують демонтувати

У місті Сокаль триває реконструкція мостового переходу через річку Західний Буг на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення Сокаль – Стоянів

Про це повідомив 5 березня заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Юрій Бучко :

Нагадую, ще у 2019 році було проведено обстеження мостового переходу та визначено його аварійним. Ремонтувати цей міст немає сенсу, тому було прийнято рішення збудувати нову переправу. Відтермінувати проєкт на період «після війни» також не можна, адже місцева громада залишиться без автомобільного сполучення.

Нагадаємо: У червні 2023 року оголошено тендер щодо реконструкції мостового переходу через річку Західний Буг у Сокалі. Фото

новий міст через річку Західний Буг. Світлина - Автомагістраль Південь
новий міст через річку Західний Буг. Світлина – Автомагістраль Південь

У 2023 році виготовлено проєктно-кошторисну документацію та розпочато будівельні роботи.
Проєктом передбачається реконструкція мостового переходу через річку Західний Буг з повною перебудовою мосту, а саме демонтажем існуючого мосту довжиною 127,87 м та будівництвом нового мосту довжиною 130,03 м з влаштуванням ділянки автомобільної дороги (підходів до мосту), що поєднає новий міст з автомобільною дорогою О141602 Сокаль – Стоянів.

Нагадаємо: у 2023 році розпочався ремонт мосту у Сокалі через річку Західний Буг. Вартість – 357 млн гривень. Загальна вартість виконання робіт – 357 мільйонів гривень, електронна закупівля тут.

 

Тендер був оголошений на 360 387 707 грн на порталі Prozorro Департаментом дорожнього господарства Львівської ОДА.

новий міст через річку Західний Буг. Світлина - Автомагістраль Південь
новий міст через річку Західний Буг. Світлина – Автомагістраль Південь

В межах реконструкції підрядною організацією вже виконано роботи:

◾️побудови острівків для виїзду бурової машини;
◾️перевлаштування зовнішніх мереж газопостачання;
◾️влаштування опор моста;

Цьогоріч продовжуються будівельні роботи.

На сьогодні мостовики влаштовують буронабивні палі та встановлюють елементи опалубки під монолітні ригелі. Виконавець будівельних робіт: ТОВ “Автомагістраль-Південь”

новий міст через річку Західний Буг. Світлина - Автомагістраль Південь
новий міст через річку Західний Буг. Світлина – Автомагістраль Південь

Голосу Сокальщини вдалося взяти інтерв’ю в представника виконавця-проєктанта у жовтні 2023 року Івана Крицького щодо характеристик майбутнього мостового переходу.

Сокальчани давно знають про аварійний стан мосту, який простягнувся через річку Західний Буг до Жвирки. Про це неодноразово повідомляв Голос Сокальщини. Була не одна спроба розпочати будівництво нового переходу, лише у 2023 році роботи дійсно розпочалися. Міст знаходиться поруч кордону та буде виконувати важливу логістичну функцію, в подальшому – не тільки для нашого регіону.

новий міст через річку Західний Буг. Світлина - Автомагістраль Південь
новий міст через річку Західний Буг. Світлина – Автомагістраль Південь

– Які основні параметри мосту?

Новий міст матиме по 2,5 метри шири проїжджої частини з обох сторін, 8,7 м – загальна ширина. Категорія дороги на мості 2. Це означає, що через міст можуть приїжджати вантажівки вагою 40 т і більше. Такі мости завжди проектуються з запасом. Хоча на вісь дозволена максимальна вага буде – 24 тони.

Нагадаємо, що в Сокалі міст через річку Західний Буг визнаний аварійним

130 метрів – довжина моста.

– Чи буде шумоізоляція на мості? Якими будуть огородження?

На мості будуть барєрні підпірки висотою 1,5 метра, вони будуть переходити на підпорах до мосту. На мості перекриття мостове, на підходах – дорожнє.

На тротуарах перильне огородження – як на мості так і поза ним. Через те, що насип земляного полотна перевищує 2 метри необхідно буде вмонтовувати перильне огородження.

Шумоізоляція не планується – лише перильне огородження.

– Що ви можете повідомити на рахунок комунікацій, які будуть проходити через міст

З однієї сторони мосту буде проходити газова комунікація, з іншої сторони водяна.

Водовідведення мосту буде проходити під мостом. Стоки води відводитимуться через канали та очисну скидатися у річку. Очисна станція буде знаходитися на території старого мосту зі сторони селища Жвирка.

Яке фінансування потрібно, щоб завершити будівництво мосту?

Договірна ціна на міст – це 357 млн гривень. Але в цю суму закладені інфляційні процеси. Робіт самих на 357 млн. немає. Ми розраховували будівництво мосту на 3 роки з досить значною інфляцією. Ми плануємо при ідеальним погоднім умовам вийти з річки з річки – влаштувати основи: палі, ригеля. Та будемо розпочинати інсталяцію основних балок на мості. А це – основні роботи.

Як ви можете зауважити, ми змонтували тимчасові острівці по обидва боки річки. Ми їх зможемо демонутвати лише після монтажу основних балок.

Весною ми хочемо вийти повністю з річки (інтерв’ю – жовтень 2024 року).

Що на даний момент профінансовано – які роботи ви можете заврешити?

На разі у нас є сума 100 млн. гривень. На даний момент ми подали перші акти. Це мало б нам можливість змонтувати всі палі. А це 4 проміжні палі та 2 берегові.

Яка інфраструктура передбачена на мості?

З двох сторін – освітлення. Також комунікації, в тому числі операторів зв’язку. Всі комунікації, які проходили по старому мосту – будуть передбачені та перепідключені у новому.

На рахунок руху через старий міст – як це буде відбуватися?

Ми мусіли ліквідувати одну пішохідну зону на старому мості, так як габарити бурової нам не дозволяли проводити роботи. Це була помилка проектантів і ми мусіли вийти з ситуації. На час виконання робіт у річці на старому мості буде реверсний рух.

Але якщо б ми виконали всі роботи у річці, то могли б відкрити повноцінний рух для автомобілів.

Тобто, якщо б ви завершили роботи по коштам, які вже вам виділені на старому мості рух буде відновлено?

Так- але це буде залежати від того, які роботи ми виконуємо. Але якщо буде необхідність перекривати рух або частково обмежувати – ми це будемо робити. Це передбачено проектом.

Чи ви врахували можливість повеней, які відбуваютьяс весною?

Так – ми знаємо, що на весну рівень води значно піднімається. Ми надіємось, що ми якнайшвидше виставимо всі балки та демонтуємо острівці.

Але хочу наголосити – якщо ми змонтуємо балки то виконаємо 80% робіт. Тому що це найбільш ємна  робота.

До речі в суботу розпочалася вже будівництво паль. Ці що біля річки забивають в річку. Кожна паля має кожну окрему висоту. Це враховує вплив річки на палю.

Щодо грунтів які є у річці – палі до 20 метрів, того достатнього для нашого регіону.

Коли плануєте завершити будівництво мосту?

При ідеальних умовах – до кінця 2024 рокі.

На скільки років роботи розрахована експлуатація мосту?

До 100 років. Але при правильних уомвах експлуатації. Для цього потрібно вчасно здійнювати ліквідацію деформації на покриття на мості, забирати гілки чи інше сміття у річці.

Під мостом залишаються можливості для переходу?

Під мостом бетонуються відкоси – буде габіон, який буде утримувати відкос. Під мостом не буде переходів.

Якими будуть кольори мосту?

Балки будуть світло-сірими. Покриття на мості – сірі.

Які доріжки будуть передбачені?

Лише дві пішохідні доріжки по 2,5 метра кожна. Можливо за поданням замовника з часом буде нанесена розмітка для велосипедів.

Чи можете ви розповісти щодо того, яке майбутнє у старого мосту через річку Західний Буг?

В планах йому буде демонтовано до основи. Бетон буде подрібнено, метал – відокремлено. На даний момент це не передбачено кошторисом.

Дякую вам за розмову.

Голос Сокальщини на GoogleNews