Система безготівкової оплати у громадському транспорті Львова відновлюється. Для забезпечення системи якісним інтернет-зв’язком працівники ЛКП “Львівавтодор” заміняють SIM-картки оператора «Київстар» на картки іншого оператора.
Оскільки наявної зараз потужності зв’язку оператора «Київстар» не достатньо для нормальної роботи системи. Зокрема, вже станом на ранок замінили оператора на 153 транспортних засобах: 60 одиницях АТП-1, на 65 одиницях електротранспорту, на 26 транспортних засобах компанії “Успіх БП”, по одному автобусу “Міра і К” та “АТП-14630”. Бригади продовжують працювати.
«Коли ми замінюємо SIM-картки на іншого оператора, то система нарешті (вперше за останні 6 днів) отримує зв’язок з інтернетом, і вся інформація про оплати та валідації проїзду, яка була накопичена, починає відвантажуватись на сервер. Відтак у ці дні пасажирам надходитимуть сповіщення про передавторизацію – на рахунку “заморожується” 1 гривня, а також про списання 15 грн за проїзд. Це кошти за ті поїздки, які були здійснені минулого тижня. Адже фактично всі ці операції мали відбутись протягом наступної доби після власне здійснення оплати проїзду, але оскільки були проблеми зі зв’язком, тому ця інформація накопичувалась, однак списання коштів із банківських карток пасажирів, які проводили оплату проїзду безготівкою, не відбувалось.
Те ж стосується карток ЛеоКарт. Тобто з тих загальних ЛеоКарт, якими пасажири цього тижня проводили безготівкову оплату, теж відбудеться списання коштів за проїзд.
Зверніть увагу, що списання коштів за проїзд відбудеться лише в тому разі, якщо пасажир протягом цього тижня проводив безготівкову оплату, і побачив зелену відмітку на валідаторі та почув одиничний звуковий сигнал. Якщо ж пасажир не міг провести оплату карткою чи телефоном – бачив червону відмітку на валідаторі та чув подвійний звуковий сигнал – ці поїздки в системі безготівкової оплати не були зареєстровані, тому за них пасажиру коштів не зніматиме», – пояснили в ЛКП «Львівавтодор».
Тож у частині громадського транспорту вже зараз відновила нормальну роботу система безготівкової оплати банківською карткою або пристроєм із підтримкою NFC. Однак в решті громадського транспорту ще деякий час система може працювати з перебоями.
“Бригада працює вночі і повністю перепідключає систему, замінюючи SIM-картки. Приблизно 15 хв займає заміна картки на одному транспортному засобі і приблизно годину-півтори йде вивантаження накопиченого масиву інформації з бортової системи автобуса чи тролейбуса на сервер.
Слід зауважити, що заміну SIM-картки проводять поступово. Усе, аби не допустити ситуації, щоб вивантаження накопиченої за 6 днів інформації в усьому громадському транспорті не сталося одномоментно і не спричинило додаткового навантаження на систему”, – пояснюють в ЛКП “Львівавтодор”.
Водночас через проведення оновлення бортових систем та вивантаження даних з них, у водіїв деяких транспортних засобів можуть виникати труднощі із видруком квитків у разі оплати готівкою. Тож задля здійснення обліку таких поїздок водії можуть видавати квитки старого зразка – тобто не ті, що з QR-кодами, номером маршруту та часом проїзду, які друкують відразу під час оплати пасажиром проїзду, а звичайні квитки, на яких обов’язково має бути реальна вартість, яку оплачує пасажир, – 20 грн. Такі ситуації можуть виникати лише до моменту повного відновлення нормальної роботи системи безготівкової оплати.
Як пояснили у ЛКП «Львівавтодор», це не означає, що у всіх автобусах і трамваях усі водії не матимуть змоги видрукувати квитки, однак попереджають, що таке може виникати на деяких транспортних засобах до моменту відновлення роботи системи.
«Важливо наголосити, що у період відновлення та налагодження нормальної роботи системи безготівкової оплати проїзду контролери не виписують штрафів пасажирам, а проводять роз’яснювальну роботу та допомагатимуть здійснити оплату за проїзд», – додали у ЛКП «Львівавтодор».
“Відтак, на тих транспортних засобах, на яких вже проведено заміну SIM-карток та вивантаження даних і перезавантаження системи АСОП, пасажири безпроблемно матимуть змогу скористатися безготівковою оплатою банківською карткою чи пристроєм із підтримкою NFC, там все працюватиме коректно. В решті громадського транспорту можуть виникати перебої. Але фахівці Львівавтодору роблять все можливе, аби максимально оперативно відновити нормальне функціонування системи безготівкової оплати проїзду”, – наголосив Олег Забарило, директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР.