Сьогодні у лікарні Св. Пантелеймона Першого медоб’єднання Львова відбувся запуск проєкту knopka. Спеціальний додаток полегшує комунікацію медиків та замість дзвінків кожному лікарю окремо, дозволяє викликати кількох фахівців одним натиском кнопки.
Таке рішення впровадять для приймальних відділень 4 медзакладів Першого територіального медоб’єднання Львова: лікарні cв. Пантелеймона, cв. Миколая, cв. Луки та cв. Анни. Львівський ІТ Кластер закупив та передав для Першого територіального медоб’єднання Львова необхідну техніку.
Віднині система knopka запрацювала у лікарні cв. Пантелеймона Першого медоб’єднання Львова. Вона покликана спростити виклик лікарів до пацієнтів, що потребують невідкладної допомоги.
«Лікарні зобов’язані до 5 хвилин надати допомогу пацієнтам у критичних станах. З першого дня роботи нашої системи в лікарнях статистично доведено, що менше, ніж за 5 хвилин пацієнти отримують допомогу. Система knopka сповіщає чергових лікарів про виклик на приймальне відділення: це можуть бути як окремі лікарі, так і групи медиків, у випадках політравми, коли треба миттєво зібрати команду з 5-6 медиків.
Завдяки натисканню однієї кнопки сповіщення про виклик приходить одразу декільком людям. Також наша система контролює, щоб ці люди опинилися вчасно у приймальному відділенні. Це доволі проста система, але дієва водночас», – розповів Іван Осадчий, СЕО проєкту knopka.
Перше медоб’єднання Львова надає пацієнтам екстрену медичну допомогу. Тут в будні до приймальних відділень можуть звертатись до 600 пацієнтів на добу. Госпіталізації потребують близько 150 пацієнтів на добу, яким потрібна невідкладна допомога. Щоб спростити навантаження на медичну систему закладу та оптимізувати час надання медичної допомоги, впроваджують систему knopka.
«Раніше ми викликали кожного медика окремо, потрібно було кожному подзвонити і перепитати чи той може прийти. Це займало дуже багато часу, щоб організувати комплексну допомогу. А зараз ми можемо одним натиском кнопки викликати, наприклад, допомогу при діагнозі інсульт: туди вже включені лікар-анастезіолог, невролог та нейрохірург, які приходять за викликом.
Найголовніша ідея в тому, що допоки лікар не з’явився в приймальному відділенні його телефон постійно сигналить. А якщо фахівець зайнятий, то він повинен дуже швидко організувати собі заміну, щоб вчасно прибути на місце і надати допомогу», – розповіла Наталія Матолінець, керівниця відділення невідкладної медичної допомоги лікарні cв. Пантелеймона Першого ТМО Львова.
Впродовж тижня систему впровадять рішення у 4 лікарнях Львова. Для цього Львівський ІТ Кластер передав медоб’єднанню 63 телефони та 12 планшетів.
«Наша співпраця з Першим територіальним медоб’єднанням є достатньо великою. Ми маємо збудований в межах UNBROKEN центр ментального здоров’я і для дорослих, і для дітей пізніше. А зараз з компанією, яка є учасницею нашої спільноти ІТ кластеру ми забезпечили всі лікарні, які належать до Першого ТМО необхідним обладнанням для успішного впровадження системи екстреного виклику лікарів. Це є більше 60 телефонів та планшети. Загальна вартість цієї допомоги – трохи більше 600 тис. грн. Маємо добру традицію підтримувати гарні інноваційні речі разом з нашими партнерами з Першого ТМО і робитимемо це й надалі», – зазначив Степан Веселовський, виконавчий директор Львівського ІТ Кластеру.
Олег Самчук, генеральний директор Першого територіального медоб’єднання Львова, подякував ІТ Кластеру за постійну підтримку. Зокрема, з їх допомогою у лікарнях міста створили два центри ментального здоров’я: для дорослих – в поліклініці на вул. Мазепи, який приймає як цивільних, так і військовослужбовців, а дитячий центр ментального здоров’я – в лікарні cв. Миколая.
За словами Олени Гунько, керівниці управління ІТ Львівської міської ради, це вперше у медзакладах Львова запроваджують систему knopka.
«Одним із пріоритетних напрямків цифровізації міста є розвиток розумних інноваційних сервісів різних сферах життя, зокрема в охороні здоров’я. Оскільки до Першого територіального медичного об’єднання входить багато закладів, ми вирішили тут розпочати впровадження стартапу knopka. Ми сподіваємось, що він підвищить ефективність роботи цих закладів і надасть можливість швидко та якісно надавати медичну допомогу тим, хто її потребує», – сказала Олена Гунько.
За словами розробників, по всіх лікарнях, де працює knopka, медики відзначають полегшення роботи та зниження тривожності на робочому місці.