Home / Про освіту / Не буває чужих дітей і не вирішених проблем

Не буває чужих дітей і не вирішених проблем

З народження дитина оточена безліччю звуків: розмови людей, шелест листочків, щебетання птахів… Але з усіх звуків – лише мовні звуки, допомагають реально спілкуватися людині. Мовлення – це основа спілкування людини. А правильна вимова – гарантія того, що дитина в будьякому віці буде успішно засвоювати знання. Якщо у дитини правильне мовлення – вона відчуває себе захищено і впевненою. При дефектах вимови, діти стають боязкими, сором’язливими, поступово може розвинутися комплекс неповноцінності. В шкільному віці дефекти мовлення можуть суттєво вплинути на успішність навчання дитини. Надалі, дефектне мовлення може істотно вплинути на долю молодої людини. Про це ведуть мову завідувач психолого-медико-педагогічної консультації відділу освіти РДА Ганна ФЕНЧИН, вчительлогопед, голова методоб’єднання шкільних вчителів-логопедів Сокальського району Наталя ГАВРИЛІВ та старший вчитель вчителів-логопедів району Наталія ВАСЬКІВ.

Ганна ФЕНЧИН:

– Чимало професій, де правильна вимова просто необхідна: вихователі дитячих садків, вчителі, викладачі, артисти, юристи, військові…

Батьки, діти яких мають складні мовні вади, звертаються в психолого-медико-педагогічну консультацію, яка працює при відділі освіти, з метою поглибленого психолого-педагогічного обстеження та виявлення причин мовленнєвого недорозвитку. Часто, причиною складних мовних порушень є особливості психофізичного розвитку дитини. Щорічно за такою допомогою звертається понад 80 батьків. Після обстеження діти дошкільного віку з важкими мовленнєвими вадами скеровуються в логопедичні групи дошкільних навчальних закладів м.Сокаля. Де поряд з вихователями логопедичну допомогу надають вчителілогопеди. 

В дошкільних установах працюють: №1 – Мар’яна Рогальська, №5 – Мирослава Бурбіцька та дефектолог Марія Пишко, №8 – Наталія Баран, №9 – Катерина Газдович та дефектолог Світлана Цабан. Керівником методоб’єднання шкільних вчителів-логопедів Сокальського району та творчої групи вчителів-логопедів є вчитель-логопед Забузького логопункту Наталя Гаврилів. 

Щорічно, в спецгрупах дошкільних навчальних закладів логопедичну допомогу отримує понад 60 дітей. 

З метою надання логопедичної допомоги дітям з вадами мовлення в Сокальському районі створені і успішно функціонують п’ять логопедичних пунктів, які розміщені при опорних школах освітніх округів. Основним завданням логопедичних пунктів є усунення різних порушень усної і писемної мови, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків. Вчителі-логопеди працюють також з дітьми, які мають вади читання і письма, зумовлені мовленнєвими порушеннями. 

Кожного року у вересні вчителі-логопеди обстежують мовлення учнів поч
аткових класів району з метою вчасного виявлення дітей, котрі потребують логопедичної допомоги. Батькам цих дітей, у яких в результаті обстеження виявлено порушення мовлення, рекомендуємо звернутись до логопеда. Після більш детального й повного огляду дитини вчитель-логопед пропонує шляхи подолання виявлених вад мовлення, дає необхідні пояснення, відповіді на запитання. Батьки, які прислухаються до порад фахівців в майбутньому не матимуть проблем з розвитком мовлення своїх дітей, із навчання грамоти. Але, на жаль, непоодинокі випадки, коли дорослі ігнорують порадами фахівця, не звертаються по консультацію до логопеда, сподіваючись, що дитина ще «виговориться». У вересні цього навчального року вчителі-логопеди обстежили школярів 14 класів району. Обстежено – 199 класів, 2864 учні початкових класів, виявлено 558 учнів з вадами мовлення та зараховано на логопедичні пункти 360 дітей-логопатів.

Наталія ВАСЬКІВ:

– У Сокальському логопедичному пункті при Сокальському НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів №4 – ліцей» працюють: старший вчительлогопед вищої кваліфікаційної категорії Наталія Васьків і Ганна Фенчин. При Сокальській школі №3 – вчитель-логопед І кваліфікаційної категорії Людмила Гайдамащук, яка ще здійснює виїзну роботу у Скоморохівську та Жвирківську школи. З дітьми-логопатами при Сокальському НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів №2 – ліцей» та в Забузькому логопедичному пункті – Наталя Гаврилів, вчитель-логопед вищої кваліфікаційної категорії. Також здійснюється виїзна робота у школи сіл Волиця, Комарів, Зубків, Поториця, Острів. 

На Великомостівському логопедичному пункті працюють вчителі-логопеди: Наталія Калиновська, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії та Вікторія Павлишин, спеціаліст І кваліфікаційної категорії. Вчителі-логопеди Великомостівського логопедичного пункту здійснюють виїзну роботу у школи сіл Реклинець, Межиріччя, Двірці, Сілець та Бутини. Дітей Тартаківського округу обслуговує вчитель-логопед Ірина Кирильчук, яка ще виїжджає в школи сіл Спасів, Лучиці та Княже. У Белзькому логопункті надає допомогу дітям з вадами мовлення Світлана Цабан. 

На жаль, кількість мовних вад не зменшується з року в рік.

З метою підвищення теоретичних знань та практичних умінь вчителів-логопедів, щодо використання нових технологій і методик, комп’ютерної грамотності у роботі з дітьми з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення проводяться семінари-практикуми вчителів-логопедів. 

Наталя ГАВРИЛІВ:

– Цього року було створено творчу групу вчителів-логопедів з метою опанування теоретичного матеріалу з науково-методичної проблеми організації навчання та виховання дітейаутистів, ознайомитись з літературою, яка висвітлює дане питання; визначити оптимальні напрямки науково-методичного дослідження даної проблеми; розробити рекомендації щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах освітніх установ, підготовити до друку рекомендації з досвіду роботи творчої групи. 

Методичне об’єднання вчителів-логопедів працює над проблемою: 
«Попередження та подолання фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення учнів молодшого шкільного віку шляхом використання ІКТ». Керівником методоб’єднання дошкільних вчителів-логопедів є Мирослава Бурбіцька, вчитель-логопед дошкільного навчального закладу №5.

Процес коригування мовлення у дитини – тривалий шлях, який вимагає величезного терпіння батьків і близьких, дисципліни з боку самої дитини. Однак тільки цей важкий шлях може призвести до позитивних результатів і успішного навчання в школі. Пам’ятайте – за результатом завжди стоять конкретні люди – вчителі-логопеди.

Окрім корекційної роботи наші вчителі-логопеди пояснюють батькам не тільки що і в якому віці повинна говорити дитина, але і про вплив загальної рухової активності дітей на розвиток мовлення. Для розвитку мовлення необхідно виконувати артикуляційні вправи, логопедичний масаж, різноманітні логопедичні ігри, спрямовані на розвиток мовлення. Чим більше ви розмовляєте з дитиною, тим краще розвивається її мовлення і швидше поповнюється словниковий запас. 

Якщо вас бентежить мовлення вашої дитини – зверніться до фахівців-логопедів, які нададуть кваліфікаційну консультативну допомогу.

Наталія ВАСЬКІВ:

– Завдання вчителя-логопеда на логопедичному пункті: виявлення дітей з мовними вадами; діагностика мовленнєвих порушень; корекція порушень усного і писемного мовлення; профілактика відхилень мовного розвитку; пропаганда логопедичних занять серед педагогів та батьків.

В організацію логопедичної роботи входить: обстеження учнів для зарахування їх до логопедичного пункту проводиться з 1 по 30 вересня і з 1 по 30 травня; на логопедичний пункт зараховуються діти, які мають різні відхилення мовного розвитку; прийом учнів з вадами мови проводиться протягом усього навчального року в міру звільнення місць.

На логопедичних заняттях розвиваємо артикуляційну та дрібну моторики, формуємо правильну звуковимову, закріплюємо її у скоромовках, віршах, зв'язному мовленні; розвиваємо слухову увагу, пам'ять, фонематичний слух, звуковий аналіз та синтез, різні види мислення, зорову увагу, пам'ять; поповнюємо словник, вчимося правильно граматично та зв'язно оформлювати висловлювання

Грамотне, зв’язне усне мовлення – запорука успішного навчання дитини в школі. Адже правильне мовлення живе в кожній дитині.

Якщо вас тривожить мова вашої дитини, зверніться до логопеда за консультацією і невідкладно, чим довше малюк буде картавити і шепелявити, тим міцніше закріпиться у нього неправильна вимова і тим важче буде в майбутньому виправити дефект. Не буває чужих дітей і не вирішених проблем.

Ганна ФЕНЧИН:

– Напередодні професійного свята Міжнародного дня логопеда, який відзначають 14 листопада, вітаємо всіх вчителів-логопедів і бажаємо міцного здоров’я, тепла, успіхів в праці, просто людського щастя та бажання робити цей світ кращим…

Записав Василь СОРОЧУК.

 

 

Загрузка...

About Адміністрація порталу

x

Check Also

Угнівська школа святкуватиме 65-ти річчя відновлення діяльності

“На 1918рік в Угнівщині нараховувалося 29 ...