
Новий генеральний план села Сокільники, що передбачає масштабну житлову забудову площею понад 50 га для приблизно 14 тисяч мешканців, викликав серйозне занепокоєння з боку Міжнародного аеропорту “Львів” імені Данила Галицького.
Представники летовища офіційно заявили про потенційну загрозу стабільній роботі стратегічного інфраструктурного об’єкта через нове планування, – про це повідомили в ЛМР.
Проєкт генплану передбачає розміщення багатоповерхової житлової забудови прямо в зоні шумового впливу аеропорту — у межах зон Б і В, де рівень шуму може сягати до 85 дБА вдень і 80 дБА вночі. При цьому аеропорт не погоджував ані зміни у функціональному призначенні територій, ані самі проєктні рішення.
В адміністрації аеропорту наголошують: розміщення масштабного житлового району у зоні з такими акустичними характеристиками не лише суперечить Державним санітарним правилам, а й створює серйозні ризики для здоров’я потенційних мешканців.
“Реалізувати шумозахисні заходи на території понад 50 гектарів, особливо коли джерело шуму — це повітряний простір, практично неможливо. Як наслідок, тисячі людей житимуть у середовищі з постійним негативним впливом на організм”, — зазначили в аеропорту.
За чинними нормами допустимий рівень шуму на прибудинкових територіях у денний час не повинен перевищувати 70 дБА, а в нічний — 60 дБА. У рекреаційних зонах — ще менше. Проте у зазначених шумових зонах рівні значно перевищують ці показники, що може спричинити скарги мешканців та потенційно — вимоги обмежити роботу аеропорту.
Також занепокоєння висловив Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб. У заяві йдеться, що стратегічна екологічна оцінка проєкту не врахувала впливу експлуатації аеропорту на здоров’я населення. Пояснень, як забудова відповідатиме нормативним вимогам до рівнів шуму, у документах не надано.
“За реалізації цього генплану не виключені масові звернення мешканців зі скаргами на шум, що в подальшому може призвести до обмеження роботи аеропорту. А це — стратегічно важливий об’єкт національного значення, один з ключових транспортних вузлів Західної України”, — підкреслили в адміністрації летовища.
Крім того, зростання населення Сокільників до 50 тисяч осіб у перспективі спричинить транспортний колапс, адже інфраструктура не готова до таких навантажень. Вулиці Кульпарківська та запроєктована Ряшівська не зможуть впоратись із потоком приватного транспорту без належної системи громадських перевезень. У результаті може бути ускладнений доступ до аеропорту як зі Львова, так і з області.
Міський голова Львова Андрій Садовий також висловився критично щодо планів забудови:
“Житлова забудова в зоні шумового впливу аеропорту — це не просто помилка. Це ризик для здоров’я людей і загроза стратегічному об’єкту. Аеропорт — це робочі місця, логістика, безпека, туризм і економіка. Не можна приймати рішень, які зріжуть крила Львову. Маємо думати не про квадратні метри, а про майбутнє.”